ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ارزان و زمین رایگان برای ساخت مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟(جزئیات)

24 خرداد 1401
وام ارزان و زمین رایگان برای ساخت مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟(جزئیات)

به گزارش بانک اول مسکن مهر با تمام ایرادها و نواقص ریز و درشت آن میلیون ها ایرانی را خانه دار کرده است و به نظر می رسد اگر طرحی هم راستا و هم هدف با طرح مسکن مهر اما بدون نواقص آن اجرایی شود با استقبال اقشار مردم ربرو خواهد شد.

یک کارشناس شناخته شده اقتصاد مشکن که سابقه عضویت در شورای عالی مسکن را نیز در کارنامه دارد امروز سه شنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۰ از تدوین طرحی در حوزه مسکن خبر داد که  توسط تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی و با پژوهش تخصصی و کارشناسی ۷ ماهه طراحی شده است.

به گفته افشین پروین پور بر اساس طرح مذکور ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی با آورده اولیه صفر ، زمین رایگان و وام ارزان بدون تحمیل یک ریال به بودجه دولت پیش بینی شده است.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این‌که طرح جدید مسکن قوت قلبی برای مردم خواهد بود، اضافه کرد: در شرایط ناامیدکننده برای فعالان اقتصادی، پیمانکاران، مردم، محرومان و… باید طرح‌های جدیدی جهت به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد کشور اجرا شود.

وی اضافه کرد: در طرح جدید قرار است طی ۴ سال آینده ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود؛ برای تامین مالی این طرح از منابع بانکی با طراحی یک تیم مالی خیلی قوی اقدام خواهد شد. در تهیه این طرح فرض را بر این گرفته‌ایم که ایران تا ۱۰۰ سال دیگر تحریم است و آمریکا ما را تحریم‌ خواهند کرد.

وی تاکید کرد: این طرح هیچ فشاری به بودجه وارد نمی‌کند و یک ریال از بودجه دولتی در طرح استفاده نمی‌شود. ضمن این‌که تسهیلات تکلیفی هم ندارد و طراحی‌های پیچیده و عالی در این رابطه انجام  شده است.

کارشناس اقتصاد مسکن تصریح کرد:‌ یکی از مزیت‌های این طرح آن است که متقاضی هیچ آورده اولیه ندارد.

پروین پور با بیان این‌که در این طرح الگوی ساخت بر مبنای بعد خانوار دیده شده است، اظهار کرد: تمرکز این طرح ساخت و ساز در نیمه شرقی کشور با تمرکز بر منطقه مکران است.

شهرداری‌ها مسئول اجرای این طرح هستند، گفت: در طرح مسکن مهر شهرداری‌ها عملکرد خوبی نداشتند ولی در طرح جدید شهرداری‌ها مسئول هستند.

اخبار مرتبط
اوراق سلف مسکن که بهمن ماه سال گذشته باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر از آخرین روند آن به سراغ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی رفت و او پاسخ داد: اوراق سلف مسکن در هیات مدیره سازمان است و هنوز نهایی نشده؛ یک پیچیدگی‌هایی در خصوص اجرای آن وجود دارد که فعلا دست نگه داشتیم تا بررسی مجدد شود و بعید می‌دانم به پایان سال برسد.
نوروزی با بیان اینکه مشاوران مسکن در صورت تخلف از میزان سقف اجاره‌بها جریمه می‌شوند گفت: طبق قانون ساماندهی رسیدگی به تخلفات و نظارت دقیق بر روند فعالیت های مشاوران املاک از مهم ترین مصوبات این قانون است.
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها