ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

قانون سقف اجاره مستاجران را بلاتکلیف کرده است

24 خرداد 1401
قانون سقف اجاره مستاجران را بلاتکلیف کرده است

به گزارش بانک اول، مستاجران امسال در حالی با جهش اجاره ها دست و پنجه نرم می کنند که حتی قانون سقف اجاره که سال گذشته تا حدودی موجب دلخوشی آنها بود هم امسال به داد آنها نمی رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان از قول یک مستاجر نوشته است؛ هنوز بعد از گذشت یک ماه نتوانسته ایم واحد مورد نظر خود را پیدا کنیم، گفت: متاسفانه وضعیت بازار اجاره بسیار نابه سامان شده وهر مالکی برای خود یک اجاره خارج از عرف تعیین می‌کند.

او ادامه داد: بسیاری از بنگاه‌ها هم اعلام می‌کنند که مالکان منتظر تعیین سقف اجاره هستند و تا زمانی هم که اعلام نکنند پای معامله نمی‌آیند.

فرازی مستاجری دیگر با تاکید بر اینکه هم اکنون قیمت‌ها در بخش اجاره نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: با وجود آنکه سال گذشته دولت سقف نرخ اجاره تعیین کرده بود، اما موجر ما بیش از ۴۰ درصد قیمت اجاره‌ها را افزایش داد و امسال هم بنا دارد بیش از ۶۰ درصد قیمت را افزایش دهد.

او ادامه داد: ما در محدوده بیمه ساکن هستیم و در نهایتدر این منطقه قیمت اجاره کمتر از متری سه میلیون تومان نیست.

محمودی یکی دیگر از مستاجران در محدوده راه آهن با اشاره به اینکه هرچه مناطق پایین‌تر باشد قیمت‌های اجاره بالاتر می‌رود گفت: متاسفانه در یکی دو سال اخیر با افزایش چشمگیر قیمت‌های اجاره در مناطق شمالی کشور بسیاری از ساکنان این مناطق به مناطق پایین‌تر مهاجرت کرده اند و همین موضوع باعث شده که قیمت‌های اجاره در این مناطق هم روند صعودی داشته باشد.

او ادامه داد: هم اکنون یک واحد ۶۰ متری در محله مختاری ۱۰۰ میلیون ودیعه وماهانه ۱ میلیون تومان اجاره گذاشته شده است.

محمودی با اشاره به اینکه در برخی موارد هم شاهد آن هستیم که البته مالکانی هم هستند که انصاف را رعایت می‌کنند، اما متاسفانه تعداد آن‌ها زیاد نیست گفت: اعلام شده بود که اگر مالکی سقف اجاره را رعایت نکرد به شورای حل اختلاف مراجعه کند، اما پیگیری از این بخش هم جواب نداد.

براساس این گزارش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به سوالی درباره تعیین سقف اجاره برای سال جدید گفت: تعیین سقف اجاره در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی می‌شود و به زودی ابلاغ خواهد شد.

اخبار مرتبط
اوراق سلف مسکن که بهمن ماه سال گذشته باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری بیشتر از آخرین روند آن به سراغ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی رفت و او پاسخ داد: اوراق سلف مسکن در هیات مدیره سازمان است و هنوز نهایی نشده؛ یک پیچیدگی‌هایی در خصوص اجرای آن وجود دارد که فعلا دست نگه داشتیم تا بررسی مجدد شود و بعید می‌دانم به پایان سال برسد.
نوروزی با بیان اینکه مشاوران مسکن در صورت تخلف از میزان سقف اجاره‌بها جریمه می‌شوند گفت: طبق قانون ساماندهی رسیدگی به تخلفات و نظارت دقیق بر روند فعالیت های مشاوران املاک از مهم ترین مصوبات این قانون است.
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها