دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

وام ۵۰ میلیونی برای معلمان / مشمولان چه کسانی‌اند؟

24 خرداد 1401
وام ۵۰ میلیونی برای معلمان / مشمولان چه کسانی‌اند؟

به گزارش بانک اول، وام ۵۰ میلیونی فرهنگیان با ۱۸ درصد سود از طریق اعطای کارت اعتباری همچنان در بانک‌ها در حال اجراست. اما چه کسانی از این وام می‌توانند استفاده کنند؟

در روزهای پایانی اسفند ماه سال ۹۹ مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان نیز درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اعضاء صندوق هستیم.

پس از این مدتیست که پرداخت این وام‌ها آغاز شده است.

اخیرا بانک دی اعلام کرده است: تمامی اعضای جامعه معظم فرهنگیان کشور، اعم از کادر اداری، معلمان، نیروهای خدماتی مدارس دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و همچنین کارکنان شاغل در وزارت و ادارات تابعه آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند در دو قالب «کارت اعتباری» یا «تسهیلات رفع نیاز» تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

در این طرح، به ازای هر ۲۵ میلیون تومان یک ضامن کسر از حقوق نیاز است و دو شراط برای دریافت این وام اعلام شده؛ «وام‌گیرنده جزوه جامعه فرهنگی» و »بدون چک برگشتی و بدهی معوق» باشد.

اقساط این وام نیز ماهانه ۱٫۸ میلیون تومان و کل سود این وام ۵۰ میلیونی ۱۸ درصد، معادل ۱۵ میلیون تومان است. وام‌گیرنده ۳۶ ماه نیز فرصت بازپرداخت اقساط را دارد.

پیش از بانک دی، بانک ملی نیز با رقم پایین‌تری چنین تجربه‌ای را داشته است.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها