یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

بدون ضامن وام بگیرید

24 خرداد 1401
بدون ضامن وام بگیرید

به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ممکن است برای بسیاری از مردم که با سختی در تأمین تضامین روبه‌رو هستند، این پرسش پیش آمده باشد که چرا بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود تضامین متعددی را طلب می‌کنند که بعضاً تأمین آن از عهده مشتری خارج است؟

گفتنی است دریافت تضامین از سوی بانک‌های مختلف برای پرداخت تسهیلات به مشتریان، تابع قوانین و مقررات شبکه بانکی کشور است؛ با این حال بانک مهر ایران در چارچوب همین قوانین و مقررات راهکارهایی را در پیش گرفته که شرایط دریافت تسهیلات را برای مشتریانش آسان‌تر می‌کند و حتی در شرایطی مشتریان این بانک می‌توانند بدون ارائه ضامن از تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک استفاده کنند.

بانک مهر ایران در راستای گسترش ابزارهای بانکداری نوین، خدمتی جدید را بر بستر همراه‌بانک خود ارائه کرده است. این بانک که پیش از این افتتاح حساب آنلاین و همچنین درخواست تسهیلات آنلاین را بر بستر وب‌سایت و همراه‌بانک خود ارائه کرده بود، مدتی است امکان درخواست تسهیلات بدون ضامن را نیز روی نرم‌افزار همراه‌بانک خود ایجاد کرده است.

در این روش که بر مبنای امتیاز اعتباری مشتری است، متقاضی دریافت تسهیلات، نیازی به ارائه ضامن ندارد و در صورتی که امتیاز اعتباری وی اجازه دهد، خودش ضمانت تسهیلات دریافتی را بر عهده گرفته و تنها با ارائه یک برگه چک می‌تواند تسهیلات مورد نظر را دریافت کند.

مشتریان بانک مهر ایران می‌توانند در صفحه نخست نرم‌افزار همراه‌بانک وارد بخش تسهیلات شوند. در این بخش مشتریان می‌توانند تسهیلات دریافتی خود و اطلاعات مربوط به اقساط باقی‌مانده اعم از تعداد، مبلغ و موعد سررسید را مشاهده کنند. گزینه‌ای با عنوان درخواست تسهیلات آنلاین نیز در این صفحه وجود دارد که با انتخاب آن، کاربر وارد بخشی می‌شود که می‌توان تقاضای تسهیلات آنلاین را انتخاب کند. پس از این نوبت به انتخاب شعبه و حسابی می‌شود که فرد می‌خواهد بر مبنای آن وام قرض‌الحسنه دریافت کند.

در مرحله بعد وضعیت مشتری از نظر اقساط معوق یا چک برگشتی سنجیده می‌شود. بارگذاری مدارک مرتبط با هویت مشتری، شغل و محل سکونت وی در مرحله بعد انجام می‌شود. به همین ترتیب مشتری مراحل بعدی را نیز روی همراه‌بانک خود طی می‌کند. در صورتی که گردش حساب و امتیاز اعتباری وی اجازه دهد، تسهیلات به وی پرداخت می‌شود و مشتری پیش از آن تنها لازم است یک فقره چک صیادی را به‌صورت حضوری یا از طریق پست به شعبه مورد نظر برساند./ایبنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها