شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

کاهش سن بازنشستگی به ۵۲ سال

24 خرداد 1401
کاهش  سن بازنشستگی به ۵۲ سال

به گزارش بانک اول محمدعلی همتی در سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «متناسب سازی حقوق مستمری بگیران، از رویا تا واقعیت» برگزار شد با اشاره به فضایی که در سازمان تامین اجتماعی در این مدت برای پیگیری متناسب سازی شکل گرفته است گفت: بیشترین استفاده و بهره را از شرکای اجتماعی بردیم و این کار با کمترین مشکل و در حجم وسیعی انجام شد و ماهانه ۱۷ هزارمیلیارد تومان بابت مستمری می پردازیم.

وی افزود: مشارکت و همفکری شرکای اجتماعی و خردجمعی که شکل گرفت بسیار مهم و مبارک بود و باید سر منشاء اقدامات دیگر باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه پایدار سازی منابع متناسب سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی یکی از مباحث مهم ما در سال های آتی خواهد بود اظهار کرد: راه حل های مختلفی برای این امر مطرح شده است که اصلاحات پارامتریک از جمله آنهاست. در دنیا وقتی سن امید به زندگی افزایش می یابد سن بازنشستگی هم بالا می رود اما ما در ایران خلاف جهت حرکت کرده ایم و سن بازنشستگی کاهش یافته و به ۵۲ سال رسیده است.

همتی تاکید کرد که ما اعانه بگیر دولت نیستیم، بلکه مطالبات مان را باید بگیریم. اگر مطالبات جاری را وصول کنیم این مسیر را به سمت درستی پیش می بریم.

به گزارش ایسنا، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران نیز در این نشست با بیان اینکه معیشت دغدغه همگان است گفت: بحث ارتقای معیشت در سازمان تامین اجتماعی از یک سال و نیم گذشته پیگیری و با متناسب سازی حقوق در دو مرحله تا حدودی محقق شده است.


وی افزود: عدم اجرای قوانین یکی از موانع موجود پیش روی عدم ارتقای معیشت و حل مشکلات در این حوزه است که از جمله آنها می توان به عدم اجرای صحیح ماده ۴۱ قانون کار در چند دهه گذشته  اشاره کرد. 


دهقان کیا همچنین با اشاره به ۲۶ قانون مترتب بر تامین اجتماعی از سوی ادوار گذشته مجلس که بار مالی ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در هرماه به دوش تامین اجتماعی گذاشته است گفت: تعهد جاری دولت به تامین اجتماعی ماهانه ۴۲۰۰ میلیارد تومان است که دولت آن را نمی‌پردازد. دولت بدهی های سنگینی به تامین اجتماعی دارد. تامین اجتماعی ظرف سال گذشته و امسال توانست بخشی از دیون را دریافت کند، این در حالی است که اگر قوانین به درستی اجرا شود مشکلات تامین اجتماعی حل خواهند شد./ایسنا

اخبار مرتبط
قاليباف با تاكيد بر اينكه مجلس در عين اختلاف سليقه و اختلاف ديدگاه با سياست‌هاي ارزي دولت همراهي كرده است، گفت: همه اختيارهاي موجود در قانون دايمي را به رييس بانك مركزي داديم و هر چه ايشان در جلسه سران قوا بيان كردند قبول كرديم اما شرايط كنوني نشان مي‌دهد كه هم رويكرد اقتصادي و هم رويكرد مديريتي در موضوع ارز دچار اشكال است.
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.
بازار ایران متأسفانه شاهد حضور کالاهای تقلبی در انواع مختلف، ازجمله لوازم آرایشی، شوینده، موبایل، شیرآلات، دلار، زعفران، لپ‌تاپ، عطر و ادکلن و... است.
طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها