یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات تزریق واکسن کرونای دانشجویان / اساتید از مرداد، دانشجویان از شهریور

24 خرداد 1401
جزئیات تزریق واکسن کرونای دانشجویان / اساتید از مرداد، دانشجویان از شهریور

 به گزارش بانک اول، خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص گفت: در حال حاضر اولویت حضور فیزیکی در دانشگاه‌ها به منظور فراگرفتن مباحث آموزشی در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری است.

وی افزود: بعد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی نوبت به حضور فیزیکی دانشجویان کارشناسی به خصوص ترم بالا‌هایی که در آستانه فارغ التحصیلی بوده و سپس دانشجویان کاردانی هستند، در دانشگاه می‌رسد.

خاکی صدیق در ادامه گفت: همچنین دانشگاه‌هایی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی ندارند و تنها دانشجویان کارشناسی دارند اولویت واکسیناسیون با دانشجویان کارشناسی است که در ترم‌های پایانی قرار دارند.

او افزود: مطابق برنامه وزارت بهداشت امیدوار هستیم که تا آذر ماه تمام دانشجویان واکسینه شوند.

 

وزارت بهداشت: واکسیناسیون معلمان و اساتید از مرداد، دانشجویان از شهریور

دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، گفت: آموزش برای ما بسیار مهم است؛ چه در مقاطع آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها. خدا را شکر نمی‌توانیم بگوییم بازگشایی؛ چراکه عملا آموزش‌های ما به صورت مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها وجود داشت و معلمان و اساتید بسیار زحمت کشیدند.

وی افزود: ما می‌خواهیم حضور افراد را در مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشم. واقعا کیفیت آموزش‌های مجازی به اندازه آموزش حضوری نبوده است. اگرچه همه زحمات زیادی کشیده‌اند. بر این اساس مرداد ماه معلمان‌مان واکسینه می‌شوند تا از مهر ماه حضور دانش آموزان را در مدارس داشته باشیم.

لاری ادامه داد: همچنین جلساتی با وزارت علوم داشتیم که برای بازگشایی دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری شد. در عین حال ۲۰۰ هزار نفر اساتید و پرسنل دانشگاه داریم که آن‌ها هم مرداد ماه واکسینه می‌شود. همچنین حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی که بالینی بودند، واکسینه شدند، اما سایر دانشجوهایمان که بالینی نبودند، مانده‌اند. ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان در شهریور ماه واکسینه می‌شوند، مهر ماه نیز یک میلیون، آبان ماه یک میلیون و در آذر هم مابقی واکسینه می‌شوند. ما یک سناریو و برنامه‌ای برای آموزش حضوری دانشجویان به صورت شناور داریم./ایسنا

اخبار مرتبط
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها