جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

معامله‌گران چه پیش‌بینی از قیمت سکه دارند؟

24 خرداد 1401
 معامله‌گران چه پیش‌بینی از قیمت سکه دارند؟

به گزارش بانک اول قیمت سکه امامی از لحاظ ذاتی، ارزش خرید بالایی پیدا کرده است، ولی معامله‌گران تمایل زیادی به خرید فلز گرانبهای داخلی نشان نداده‌اند. عدم تمایل زیاد به خرید سکه موجب شده است که این فلز گرانبها، توان شکست محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از خود نشان ندهد.

اگر قیمت سکه نتواند از محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کند، فروشندگان فعال خواهند شد و ممکن است حباب سکه در مدار منفی قرار بگیرد.

 

در پایان  هفته گذشته، ارزش ذاتی قیمت سکه در حدود ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بود و فاصله‌ای ۴۰ هزارتومانی با قیمت بازار داشت. حباب ۴۰ هزار تومانی به راحتی می‌تواند درصورتی که سکه و دلار حرکت هماهنگی نداشته باشند، از بین برود. به صورت فرضی اگر قیمت دلار در محدوده ۲۵ هزار تومان باقی بماند و سکه به محدوده۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان برگردد، امکان صفر یا منفی شدن حباب فلز گرانبهای داخلی وجود خواهد داشت.

 

به گفته فعالان، در حالی که بخشی از معامله‌گران به دلیل نزدیک شدن قیمت سکه به محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، انتظار افزایش فروش‌ها و کاهش این فلز گرانبها را دارند، دسته دیگری از معامله‌گران معتقدند، بهترین زمان برای قرار گرفتن در موقعیت خرید است.

بر اساس گفته‌های بعضی  معامله‌گران، حباب سکه به تنها ۴/۰ درصد رسیده است و این به معنای ریسک پایین خرید فلز گرانبهای داخلی است. با این حال، تنها افت قیمت دلار به زیر محدوده ۲۴هزار و ۸۰۰ کافی است که سکه‌بازان را دچار ضرر معنادار کند. در واقع بیشتر از حباب سکه، از نگاه برخی فعالان، علامت دلار اهمیت دارد.

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها