پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام خودروها سهمیه بنزین آن ها تغییر کرد؟

24 خرداد 1401
کدام خودروها سهمیه بنزین آن ها تغییر کرد؟

به گزارش بانک اول سهمیه بنزین برای خودروهای سواری شخصی بنزینی ۶۰ لیتر، خودروهای سواری شخصی دوگانه‌سوز ۳۰ لیتر و برای موتورسیکلت‌ها نیز ۲۵ لیتر در هر ماه درنظر گرفته شده بود و در هر کارت سوخت، سهمیه ۹ ماه را می توان ذخیره کرد.

پیرو آخرین مصوبات کارگروه مدیریت مصرف سوخت آخرین تغییرات انجام شده در سهمیه بنزین وانت‌بارهای بنزین سوز (کم‌مصرف و پرمصرف) موارد زیر را به اطلاع عموم هموطنان عزیز می‌رساند:

۱- سهمیه تخصیصی به وانت‌بارها به دو صورت سهمیه لیتراژی (شارژ بر روی کارت هوشمند سوخت) و سهمیه اعتباری (تخصیص اعتبار ریالی بر روی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب) انجام می‌شود.

۲- مجموع سهمیه تخصیص‌یافته بر اساس این دو سهمیه اشاره‌ شده در بند یک به وانت‌بارهایی که توسط متولیان امر (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزارت صمت که مورد تایید وزارت کشور است) ساماندهی شده‌اند و خدمات عمومی ارائه می‌کنند، به تفکیک وانت‌بار تک سوز کم‌ مصرف از ۱۲۰ تا ۴۰۰ لیتر و وانت‌بار تک سوز پرمصرف از ۲۰۰ تا۶۰۰ لیتر متناسب با عملکرد خودرو است.

۳- سهمیه تخصیص‌یافته به‌صورت لیتراژی جهت تمامی وانت‌بارها اعم از وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌نمایند و یا به ‌صورت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌صورت یکسان و یکپارچه در ابتدای هر ماه بر روی کارت هوشمند سوخت شارژ می‌شود؛ بدیهی است وانت‌بارهایی که در بخش عمومی فعالیت دارند، سهمیه متناسب با عملکردشان را در قالب سهمیه اعتباری توسط کارت بانکی دریافت خواهند کرد.

۴- با عنایت به رویکرد کارگروه مدیریت مصرف سوخت جهت توزیع عادلانه سوخت یارانه‌ای در حوزه خدمات عمومی علی‌الخصوص وانت‌بارها و همچنین به منظور حمایت از کسب‌وکارهای ارائه‌کننده خدمات عمومی، از ابتدای اسفندماه امسال سهمیه لیتراژی تمامی ناوگان وانت‌بار تک سوز کم‌مصرف از ۱۵۰ به ۱۲۰ لیتر و پرمصرف از ۲۵۰ به ۲۰۰ لیتر تغییر یافته است و معادل ریالی این تغییرات تا سقف پرداختی فعلی جهت ناوگان ساماندهی شده در قالب سهمیه اعتباری (در کارت‌بانکی مالک یا نماینده قانونی وی) جبران خواهد شد و هیچ‌گونه کاهشی در سهمیه سوخت وانت‌بارهایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، اعمال نخواهد شد.

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها