چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا ویروس لامبدا به ایران وارد شده است؟

24 خرداد 1401
 آیا ویروس لامبدا به ایران وارد شده است؟

به گزارش بانک اول، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در اخبار ساعت ۲۱ اظهار کرد: سرعت واکسیناسیون در یکی دوماه اخیر افزایش یافت و اگر واکسیناسیون انجام نمی‌شد تعداد قربانیان کرونا بسیار بیشتر بود و خوشبختانه هم اکنون میزان بستری و فوتی‌ها در رده‌های سنی بالای ۶۰ سال کاهش پیدا کرده و پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۶۵ سال به ۹۶ درصد رسیده است.

او درباره ویروس لامبدا گفت: لامبدا هنوز در کشور ما مشاهده نشده است؛ بیش از آن نگران سایر جهش‌های ویروس دلتا هستیم، البته کل دنیا نگران این موضوع هستند.

پیش بینی کاهش فوتی‌های کرونا در سه هفته آینده
حریرچی بیان کرد: خبر خوب این است که در هفته‌های اخیر ۱۰ درصد موارد سرپایی و ۵ درصد موارد بستری کاهش پیدا کرده است و پیش بینی می‌کنیم که در دو سه هفته آینده میزان فوتی‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات هفته گذشته گفت: علی رغم محدودیت‌ها هفته گذشته رعایت دستورالعمل‌ها ۳۷ درصد بوده و میزان رفت وآمد‌های اجتماعی ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.


او درباره آخرین روند واکسیناسیون بیان کرد: واکسیناسیون به خوبی پیش خواهد رفت، اما در دو سه هفته آینده میزان واکسیناسیون آن گونه نیست که میزان تزریق سریع افزایش پیدا کند، بنابراین باید با واکسن‌های خارجی و داخلی واکسیناسیون را سرعت دهیم./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها