دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

تکلیف لایحه دائمی شدن همسان‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی چه شد؟

24 خرداد 1401
تکلیف لایحه دائمی شدن همسان‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی چه شد؟

به گزارش بانک اول، مروتی (بازنشسته کارگری) ضمن اظهار نگرانی بابت موضع‌گیری‌های اخیر وزراء در ارتباط با سهم تامین اجتماعی از ثروت‌های ملی به خبرنگار ایلنا گفت: توقع داریم نمایندگان مجلس در اولین فرصت، لایحه دائمی شدن همسان‌سازی را تصویب و ساختار‌های لازم را فراهم کنند تا دولت به پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی مجاب شود.

وی با تاکید بر اینکه آینده بازنشستگان و شاغلان در گروی پرداخت‌های دولت است، گفت: سهم بازنشستگان کارگری از لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان در یک بازه زمانی چندساله است؛ اگر همین هم به تصویب نرسد و دولت موظف به تسویه بدهی در ظرف چندسال نگردد، آینده سازمان و بیمه‌شدگان محروم آن دچار مشکل خواهد شد.

او تاکید کرد: نمایندگانی که با رویکرد حمایت از ضعفا و مستضعفان به سر کار آمده‌اند باید توجه بیشتری به مطالبات بازنشستگان کم درآمد تامین اجتماعی داشته باشند؛ تامین اجتماعی برای تداوم همسان‌سازی نیاز به بودجه و اعتبار دارد؛ حالا که اعتبار مجزا برای همسان‌سازی به سازمان نمی‌دهند، لااقل بدهی‌های دولت به سازمان را بپردازند تا همسان‌سازی امکان تداوم داشته باشد.

به گفته این بازنشسته کارگری، سازمان اگر اعتبار نداشته باشد، نمی‌تواند تعهدات خود را در قبال بازنشستگان و بیمه‌شدگان اجرایی کند؛ ما توقع داریم در دولت سیزدهم وضع معاش بازنشستگان بهبود یابد پس در اولین قدم، باید مقدمات پرداخت بدهی‌های انبوه دولت و اجرای قانون دائمی شدن همسان‌سازی فراهم شود./ایلنا

اخبار مرتبط
حداقل حقوق متاهلین در ناحیه شهری و مناطق غیرعملیاتی که در فروردین ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است که با مصوبه مجلس، به حداقل ۹ میلیون ۵۷۳ هزار تومان خواهد رسید.
با تصویب قوانین جدید مبنی بر الزام ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی، انتخاب نرم‌افزار مناسب برای این منظور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.
سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که از میان ۸۲ هزار و ۵۰۰ زائر، فقط تعداد معدودی (حدود ۶ هزار و ۶۳۶ نفر) به علت فاقد حساب بودن در بانک‌های ملی و ملت، مبلغ بازگردانده‌شده را دریافت نکرده‌اند.
در این مرحله ۶۳ نفر در پانزده دستگاه اجرایی استان جذب خواهند شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیکی به نشانی hrtc.ir برای حضور در آزمون ثبت نام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها