یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

بیت‌کوین بخریم یا طلا؟ / بیت‌کوین حباب است!

24 خرداد 1401
بیت‌کوین بخریم یا طلا؟ / بیت‌کوین حباب است!

به گزارش بانک اول جان پاولسون، میلیاردر آمریکایی که در سال ۲۰۰۸ حباب مسکن را پیش‌بینی کرده بود در مصاحبه با بلومبرگ گفت: بیت‌کوین حبابی است که در نهایت بی‌ارزش خواهد شد.

این میلیاردر طلا را به عنوان یک دارایی با ارزش افزوده برای ذخیره ارزش مناسب‌تر می‌داند و می‌گوید: من به هیچ کس توصیه نمی‌کنم در رمزارزها سرمایه‌گذاری کند. پاولسون پیش‌بینی کرده که نرخ تورم به دلیل افزایش عرضه نقدی از سطح مورد انتظار بالاتر می‌رود و این فرصتی برای رشد طلا ایجاد می‌کند.

اما با وجود افزایش سطح تورم در سال گذشته بیت‌کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته و اظهارات پالسون با انتقادات زیادی از طرف طرفداران بازار رمزارزها همراه شد. طلا در سال ۲۰۲۰ به بالاتری نرخ خود یعنی ۲۰۶۳ دلار آمریکا رسید اما از این سطح ریزش کرد و در حال حاضر در محدوده ۱۸۱۲ دلار معامله می‌شود.

 

بیت‌کوین هم در ماه می از سقف قیمتی خود سقوط کرد و تا محدوده ۲۷ هزار دلار ریزش داشت اما در یک ماه گذشته معاملات این ارز دوباره قدرت گرفت و بیت‌کوین دوباره روندی صعودی پیدا کرد و در حال حاضر در محدوده ۴۷ هزار دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی پاولسون از سقوط اوراق قرضه وام مسکن ۲۰ میلیارد دلار برای او و سرمایه‌گذاران درآمد به همراه آورد و از همان زمان نظر او در مورد بازارها و سرمایه‌گذاری بسیار مورد توجه بوده است./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها