ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

خریداران تتر نقره داغ شدند

27 فروردین 1403
خریداران تتر نقره داغ شدند

قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند

به گزارش بانک اول ، همزمان با آغاز سال جدید و افزایش تنش‌های نظامی شیب صعودی قیمت دلار افزایش یافت. بررسی‌ها از نوسان قیمت دلار نشان می‌دهد که این موج صعودی ناشی از تغییرات اقتصادی نبوده و صرفا تحت‌تأثیر تحولات سیاسی اتفاق افتاده است موضوعی که کارشناسان اقتصادی نیز درباره آن اتفاق نظر دارند. در چنین شرایطی ظرف روزهای گذشته با شدت گرفتن اخبار مربوط به پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی شیب قیمت دلار صعودی تر شد و قیمت دلار ظرف چند روز، بیش از چند هزار تومان افزایش یافت.

ماجرا در زمان آغاز پاسخ نظامی ایران به اسرائیل اما به کلی متفاوت بود. یکشنبه صبح و در همان ابتدای آغاز حملات نظامی ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاران به بازار دیجیتال دلار که با نام تتر در بازار رمزها شناخته می‌شود حمله کردند و این موضوع منجر شد تا قیمت هر تتر که معادل یک دلار آمریکاست در همان آغاز حمله نظامی در صرافی‌های ایران به ۷۲هزار و۵۰۰تومان برسد. این رشد قیمت تتر در ساعات‌ نخست روز یکشنبه این گمانه را ایجاد کرده که قیمت هر دلار آمریکا در بازار نقدی روز یکشنبه با رشد زیادی مواجه می‌شود؛ به‌طوری که در شایعات مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، برآورد می‌شد قیمت هر دلار در بازار نقدی روز یکشنبه به ۷۵ و ۸۰ هزار تومان برسد.

اما صبح امروز و همزمان با بازگشایی بازارها، عیار تحلیل‌های تلگرامی مشخص شد و اگرچه قیمت هر دلار در ابتدای معاملات برای مدت اندکی تا ۶۸ هزار تومان افزایش یافت اما پس از آن با یک شیب نزولی به محدوده ۶۵هزار تومان بازگشت. همگام با این نزول قیمت هر تتر نیز در بازار ارزهای دیجیتال با نزول۶هزار تومانی مواجه شد و خریداران تتر ۷۲هزار تومانی نقره داغ شدند.

به‌نظر می‌رسد درصورت تداوم این رویه ظرف روزهای آینده و تحت‌تأثیر قدرت نمایی ایران در برابر اسرائیل شاهد نزول بیشتر قیمت دلار باشیم.

اخبار مرتبط
جبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوزهای لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.
گزارش فوربس این ارزها را با اصطلاح بلاک‌چین‌های زامبی توصیف می‌کند که شبیه به مردگان متحرک، صرفا وجود دارند و نشانه‌ای از حیات واقعی از نظر کاربرد یا پایگاه کاربری قابل توجه ندارند. برای مثال، ریپل که در ابتدا رقیبی جدی برای شبکه بانکی سوئیفت (SWIFT) تصور می‌شد، همچنان به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها