یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

کمک به کم درآمدهابرای خانه دار شدن

24 خرداد 1401
کمک به کم درآمدهابرای خانه دار شدن

به گزارش بانک اول حجت الله عبدالملکی در مورد وضعیت بخش تعاونی‌ها، اظهار داشت: برنامه ما در وزارت کار این است که محور فعالیت‌های اقتصادی را تعاونی بگذاریم و به هر دلیل اگر تعاونی نشد محور به بخش‌های دیگر منتقل شود. این مساله فرصت بسیار خوبی را برای همه حوزه‌ها از جمله اشتغال ایجاد می‌کند؛ به عنوان مثال در حوزه دانش بنیان گروه‌های استارتاپی می‌توانند در قالب تعاونی‌ها متشکل شوند و فعالیت خود را شروع کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین مقرر شده با همکاری وزارت راه و شهرسازی طرحی را در زمینه تعاونی‌های مسکن شروع کنیم. این مساله علاوه بر اینکه به تقویت برنامه مسکن دولت کمک می‌کند و موجب می‌شود برنامه سالانه یک میلیون مسکن جدی تر جلوتر برود، اشتغال خوبی هم ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن می‌توان به اقشار کم درآمدتر و کارگران برای خانه دار شدن کمک کرد.

عبدالملکی گفت: همچنین در حوزه‌های مربوط به مصرف، حوزه‌های خدماتی و توزیعی هم برنامه‌ریزی هایی انجام شده که در ماه‌های آینده گزارشی را در این خصوص ارائه می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: محور اگر تعاونی باشد سیستم بانکی هم تعاونی‌ها را در اولویت قرار می‌دهد. همچنین در بحث تعاونی‌هایی که به صورت شرکت‌های سهامی عام هستند می‌توان با قواعد مشخصی که در سند توسعه تعاون آمده از بازار سرمایه هم کمک گرفت.

عبدالملکی  گفت: اگر بقیه مشوق‌های دولتی و تسهیل گری‌هایی هم که در حوزه اقتصاد وجود دارد با اولویت بخش تعاون انجام شود، می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار شد.

مهر

اخبار مرتبط
پس از اینکه حکم تخلیه ابلاغ شد، مستاجر تنها سه روز فرصت تخلیه دارد. به بیان دیگر، چنانچه مستاجر پس از پایان مدت قرارداد مشخص شده، ملک مورد نظر را تخلیه نکرد، مالک به همراه مدارک لازم به منظور اخذ حکم تخلیه، به مراجع قانونی مراجعه می‌نماید. در این شرایط مالک می‌تواند مطابق با روال جاری به دو روش حکم تخلیه مستاجر و دستور تخلیه، به تخلیه و پس گرفتن ملک خود اقدام نماید.
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها