شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

کدام دانشجویان مشمول دریافت وام شهریه هستند؟

24 خرداد 1401
کدام دانشجویان مشمول دریافت وام شهریه هستند؟

به گزارش بانک اول دانشجویانی که در رویدادهای مختلف دچار مشکل مالی شده باشند، تا ۶ ماه پس از درخواست می‌توانند از وام ضروری استفاده کنند.

بر این اساس، وام ضروری به دانشجویانی که در نتیجه رویدادهای خاص اعم از حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل و غیره و آتش سوزی و تصادف، فوت یکی از بستگان درجه یک، بیماری، خرید عینک طبی، پیش‌پرداخت مسکن استیجاری، هزینه پایان‌نامه تحصیلی و هزینه لوازم کمک آموزشی که با مشکل مالی مواجه شده باشند، پرداخت می‌کند.

همچنین دانشجویانی که مشمول دریافت این وام هستند، حداکثر تا ۶ ماهه بعد از وقوع رویداد می‌توانند وام درخواستی خود را دریافت کنند.

دانشجویانی که مشکلاتی غیر از موارد فوق متحمل شوند، می‌توانند درخواست خود را در معاونت دانشجویی دانشگاه محل تحصیل و در سیستم جامع تایید و به صندوق رفاه دانشجویان ارسال کنند.

همچنین دانشجویان چنانچه مبالغ وام ضروری‌شان کمتر از حداکثر تعیین شده در آیین‌نامه پرداخت شود، با توجه به سقف اعتبار ابلاغ شده درصد بهره‌مندان از وام نیز قابل افزایش است.

همچنین صندوق رفاه دانشجویان در خصوص شرایط دریافت وام ضروری شبانه نیز گفت: وام ضروری شبانه از سال تحصیلی ۱۳۸۵ – ۱۳۸۶ به بعد پرداخت نشده و فرم‌هایی برای دانشجویان به منظور بازپرداخت وام‌هایی که در این زمینه دریافت کرده بودند، تعیین می‌شود.

 وام‌ها و تسهیلات وامی دانشجویان در نیمسال اول تحصیلی از ۲۵ مهر آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را برای دریافت وام ارسال کنند.

ایسنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها