ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بانک مهر ایران

24 خرداد 1401
جزئیات پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بانک مهر ایران

به گزارش بانک اول شاید این سوال پیش آید که چگونه ممکن است یک بانک شرط دارا بودن ضامن برای پرداخت تسهیلات را حذف نماید؟ در پاسخ بایستی گفت بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران، اعتبارسنجی مشتری را شرط لازم برای پرداخت تسهیلات عنوان کرده است! به زبان ساده تر شرط برخورداری از تسهیلات در این بانک قرض الحسنه، خوش‌ حسابی مشتری و امتیاز حساب او است!

در این روش که بر مبنای امتیاز اعتباری مشتری است، متقاضی دریافت تسهیلات بانکی، نیازی به ارائه ضامن ندارد و در صورتی که امتیاز اعتباری وی اجازه دهد، خود ضمانت تسهیلات دریافتی را بر عهده می گیرد و تنها با ارائه یک برگه چک می‌ تواند تسهیلات مورد نظر را دریافت کند.

اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در این باره می گوید:

براساس مقررات اعلامی از سوی شورای پول و اعتبار برای وام ‎های تا ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن و برای وام‌ های بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال بایستی دو ضامن به بانک معرفی شود! همین اتفاق سبب شده است تا بخش قابل توجهی از جامعه برای دریافت تسهیلات بانکی با مشکل روبه‌ رو شوند! در این بین، بسیاری از افراد از دریافت تسهیلات محروم می شوند و یا با چالش جدی مواجه می گردند…  در حال حاضر ما بخش مهمی از تسهیلات خود را بدون ضامن پرداخت می‌ کنیم! اینکه شخصی از این تسهیلات برخوردار شود یا خیر، به رفتار مالی خود و خوش‌ حسابی باز می‌ گردد.

وی درباره پرداخت تسهیلات بدون ضامن نیز می گوید:

با طبقه‌ بندی مشتریان خود، برای آن دسته از مشتریان خوش‌ حساب (این افراد بایستی در همه بانک‌ ها خوش‌ حساب باشند)، مدل پرداخت تسهیلات بدون ضامن را تعریف کرده‌ ایم! میزان درآمدها و دارایی‌ های او نیز در برآورد ما نسبت به مشتری تاثیرگذار است. بر اساس این شاخص‌ ها نسبت به تعریف امتیاز اقدام می‌ کنیم تا مشخص شود آیا می‌ تواند تسهیلات بدون ضامن دریافت کند یا خیر! به این ترتیب مراجعه به شعبه نیز حذف می‌ شود و در بستر الکترونیکی، پرداخت تسهیلات بدون ضامن صورت می‌ گیرد و ضامن در حقیقت تبدیل به یک برگه چک می‌ شود…

مراحل و نحوه دریافت تسهیلات بدون ضامن از بانک مهر ایران

مشتریان بانک مهر ایران می‌ توانند در صفحه نخست نرم‌ افزار همراه‌ بانک وارد بخش تسهیلات شوند؛ در این بخش می‌ توانند تسهیلات دریافتی خود و همچنین اطلاعات مربوط به اقساط باقی‌ مانده اعم از تعداد، مبلغ و موعد سررسید را مشاهده کنند. گزینه‌ ای با عنوان درخواست تسهیلات آنلاین نیز در این صفحه وجود دارد که با انتخاب آن، کاربر وارد بخشی می‌ شود که می‌ تواند تقاضای تسهیلات آنلاین را انتخاب کند… سپس نوبت به انتخاب شعبه و حسابی می‌ شود که فرد می‌ خواهد بر مبنای آن وام قرض‌الحسنه دریافت کند. در مرحله بعد وضعیت مشتری از نظر اقساط معوق یا چک برگشتی سنجیده می‌‌ شود! بارگذاری مدارک مرتبط با هویت مشتری، شغل و محل سکونت وی نیز در مرحله بعد انجام می‌‌ شود… به همین ترتیب مشتری مراحل بعدی را نیز روی همراه‌ بانک خود طی می‌ کند! در صورتی که گردش حساب و امتیاز اعتباری وی اجازه دهد، تسهیلات به وی پرداخت می‌ شود و مشتری پیش از آن تنها لازم است یک فقره چک صیادی را به‌ صورت حضوری یا از طریق پست به شعبه موردنظر در بانک مهر ایران برساند.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
پدرام متقی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این که جدید نیست بانک رسالت داره دوسالی به عنوان بانک پایلوت این کار را انجام میدهد و تازه به جای چک سفته نیز قبول میکند .ودر این کار موفق نیز بوده است.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها