یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران، ۱۱.۵ میلیون تومان/پیشنهاد بن غیرنقدی رد شد

24 خرداد 1401
هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران، ۱۱.۵ میلیون تومان/پیشنهاد بن غیرنقدی رد شد

به گزارش بانک اول قرار بود در جلسه شورای عالی کار، راهکارهای تقویت قدرت معیشت کارگران مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهاد تبدیل بن خواربار کارگران از نقدی به غیرنقدی به بحث گذاشته شود.

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با ایسنا، به تشریح جزئیات این نشست پرداخت و گفت: در خصوص پیشنهاد غیر نقدی شدن بن خواربار کارگران مطلع شدیم که این پیشنهاد در واقع از جانب صندوق کارآفرینی امید است وجزئیات آن از این قرار بود که کارفرمایان وجه چهارصد هزار تومانی بن خواربار را به صندوق کارآفرینی امید واریز کنند و صندوق بر اساس ارزش افزوده آن، به کارگران کارت اعتباری و تسهیلات با کارمزد اندک اختصاص بدهد که این پیشنهاد در جلسه مورد مخالفت قرار گرفت و رد شد.

وی ادامه داد: گروه کارگری در جلسه روی کالاهای تنظیم بازاری که دولت توزیع می کند، تاکید داشت و اعلام کردیم که دولت باید در این خصوص به کمک خانوارهای کارگری بیاید.

ابوی ادامه داد: درباره راهکارهای تقویت معیشت کارگران نیز مطالبی مطرح و عنوان شد که معیشت کارگران با این دریافتی دچار مشکل است. برابر آخرین گزارشها که از سوی نماینده کانون عالی شورای اسلامی کار کشور ارائه شد، هزینه سبد معیشت کارگران به ۱۱.۵ میلیون تومان در ماه رسیده و لازم است راهکاری در پیش بگیریم که دستمزد کارگران ترمیم شود چرا که کاهش قدرت خرید کارگران ناشی از تورمی است که در جامعه به وجود آمده است، از طرفی معتقدیم که کارفرمایان هم باید توانایی پرداخت داشته باشند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه اگر این تورم کنترل شود نیازی به افزایش دستمزد نیست، اظهار کرد: قدرت خرید کارگران باید افزایش یابد تا سفره کارگران کوچک تر نشود.

ابوی در پایان نیت وزیر کار و معاون روابط کار از برگزاری جلسه شورای عالی کار را در جهت شفاف سازی و کارگشایی دانست و گفت: اگر چه جلسه، مصوبه ای در پی نداشت ولی کلیات آن مثبت بود و دستاوردی که از جلسه حاصل شد این بود که از این پس جلسات شورای عالی کار به طور منظم و ماهیانه برگزار شود تا قدرت چانه زنی هر دو گروه کارفرمایی و کارگری افزایش یابد.

ایسنا

اخبار مرتبط
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هر نوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.
گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی،عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.
این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.
به کمک این طرح دیگر نیازی به حمل کارت‌های فیزیکی و نگرانی گم شدن یا فراموش کردن آنها نیستید. نسخه ‌های الکترونیکی کارت ‌ها از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کارت‌ های فیزیکی برخوردارند. ضمنا این طرح برای مردم هزینه‌ای ندارد و حتی با حذف کارت‌های فیزیکی، هزینه‌های دریافت و تعویض کارت‌های جدید را نیز کاهش می‌دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد رضا قاسم زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام، ببخشید منکه کل درآمدم ماهی ۳۷۰۰تومنه بس من با خانواده چهار نفره اونم مردیم، که همینطور هم هست خدایم شاهده دوساله نتونستم برای خودم حتی یک جفت کفش بخرم حالا خودم هیچی برای بچه هم همینطور،،تورا خدا خودتون می‌خورید، نگید گوره بالای گارکر اونم گارکره ساده، که ماندم والاه هرروز برام مردنه نه زندگی، به داد این مردم بااحترام با منطق برسید، تا دیر نشده، تشکر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها