چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

چگونه با سند زمین، وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن بگیریم؟

24 خرداد 1401
چگونه با سند زمین، وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن بگیریم؟

به گزارش بانک اول به نقل از صداوسیما، محمد حسن علمداری افزود: میزان وام متقاضیان ساخت مسکن خود مالکی با تسهیلات انبوه سازان، هیچ فرقی ندارد و متقاضی می‌تواند از بانک مسکن و یا سایر بانک‌ها دریافت کند.

وی با اشاره به این که انبوه ساز هم می‌تواند دولتی و هم شخصی باشد گفت: هر خود مالکی، اگر بیشتر از دو واحد مسکونی بسازد انبوه ساز شخصی محسوب می‌شود.

به گفته علمداری، خود مالک، یعنی سند مالکیت زمین به نام بخش خصوصی یا حقیقی است.

وی افزود: هر خود مالک می‌تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، وام دریافت کند، اما فقط یک واحد آن را می‌تواند به نام خود ثبت کند.

گفتنی است بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار متقاضیان وام ساخت مسکن، در تهران ۴۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و برای متقاضیان در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان، همچنین برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن اختصاص داده شده و بانک‌ها باید این تسهیلات را پرداخت کند.

بانک مرکزی این سهمیه را به ۲۷ بانک و مؤسسه مالی اختصاص داده است که بیشترین تسهیلات را باید بانک مسکن پرداخت کند./مهر

اخبار مرتبط
برای دریافت وام تسهیلات مسکن، وام ودیعه، وام جعاله تعمیرات و وام مسکن جوانان و وام نهضت ملی مسکن چقدر باید قسط بدهیم؟
وامی که بانک رسالت به متقاضیان خود ارائه می‌کند، از نوع قرض الحسنه است. به همین دلیل، سود بالایی برای بازپرداخت آن از مشتری دریافت نمی‌شود
معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری از پرداخت تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد خبر داد.
وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی حداکثر ۴ میلیارد تومان است؛ بانک مرکزی ضمن ابلاغ بخشنامه شرایط تضامین این وام را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها