شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

امکان ثبت چک‌های جدید در خودپرداز‌ها

24 خرداد 1401
امکان ثبت چک‌های جدید در خودپرداز‌ها

به گزارش بانک اول آمنه نادعلیزاده سخنگوی اجرای قانون جدید چک امروز با رونمایی از این خدمت جدید گفت: خدمات تایید و انتقال چک‌های جدید تمامی بانک‌ها از طریق خودپرداز‌های بانک ملت برای مشتریان آن بانک، امکانپذیر است؛ علاوه بر این دارندگان دسته‌چک‌های صادر شده از سوی بانک ملت، می‌توانند نسبت به دریافت خدمت ثبت چک از طریق خودپرداز‌های این بانک اقدام کنند.

او افزود: این خدمات به تدریج برای همه بانک‌ها تا پایان دی فعال خواهد شد.

نادعلیزاده گفت: پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تایید و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک، برنامک‌های موبایلی و شعب بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود و در حال حاضر خودپرداز‌های بانک ملت نیز به خدمات سامانه صیاد مجهز شده و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.

به موجب «قانون اصلاح قانون صدور چک» صادرکننده چک موظف به ثبت سیستمی مندرجات چک شامل «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» در سامانه صیاد است و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک از ثبت سیستمی چک به نفع خود اطمینان حاصل کرده و مندرجات چک را با اقلام اطلاعاتی ثبت شده در سامانه صیاد، مطابقت داده و در صورت تایید و صحت اطلاعات نسبت به تایید چک در سامانه صیاد اقدام می‌کند.

خاطرنشان می‌شود در صورت عدم ثبت سیستمی چک در سامانه صیاد و تایید آن توسط ذی‌نفع، بانک امکان پرداخت وجه چک به ذی‌نفع را نخواهد داشت.

اخبار مرتبط
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.
پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها