دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

پلیس راهور: جریمه های رانندگی را با اپلیکیشن نپردازید!

24 خرداد 1401
پلیس راهور: جریمه های رانندگی را با اپلیکیشن نپردازید!

به گزارش بانک اول هادیانفر در خصوص دیون دولت گفت: در سال ۹۹، ۷۱ درصد جرایم وصول شده و در سال ۱۴۰۰، ۷۸ درصد آن وصول شده و ۷ درصد بیشتر از سال ۹۹، وصولی داشتیم.

وی همچنین افزود: هیچ یک از این جرائم به پلیس تحویل نمی‌شود و تمامش به خزانه دولت واریز می‌شود.

رئیس پلیس راهور کشور بیان کرد: یک میلیون و ۳۷۰ هزار خودرو داریم که جرایم بالای یک میلیون دارند و ۳ بار به آنها پیامک داده شده است که زودتر جرایم را پرداخت کنند. این خودروها در صورت عدم پرداخت جریمه توقیف خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای کسانی که دارای خودرو و موتورسیکلت هستند و تخلف می‌کنند، دو مرحله پیامک داده می‌شود، پیامک اول این است که تخلفی از شما رویت شده و درحال بررسی است و شناسه پرداخت ندارد اگر تخلف تایید شود، پیامک دوم ارسال می‌شود که شناسه پرداخت دارد.

سردار هادیانفر گفت: توصیه می‌کنیم از طریق اپلیکیشن‌هایی مثل «قبضی نو» جرایم را پرداخت نکنند. این اپلیکیشن‌ها مورد تایید ما نیستند. توصیه ما برای پرداخت جرایم، بانک‌های کشور، راهور ۱۲۰ و خودپردازهاست.

 

رئیس پلیس راهبر با اشاره به اینکه تردد در جاده‌های کشور نسبت به سال گذشته، 99 درصد افزایش یافته است، گفت: سرعت غیرمجاز ۳۵ درصد افزایش داشته، سبقت غیرمجاز ۱۴ درصد کاهش داشته است و عدم رعایت فاصله طولی یکی از مشکلات اصلی است چراکه باعث افزایش تصادفات زنجیره ای شده و ۲۱ درصد افزایش داشته است.

۱۱ هزار و ۷۷۴ فوتی در سال ۹۹ داشتیم که در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است و این روند خوبی نیست، البته فوتی ها در سال ۱۴۰۰، نسبت به سال ۹۸ بدون کرونا ۴ درصد کاهش دارد اما به دلیل اینکه تردد در سال ۹۹ کاهش یافته، فوتی ها نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات مربوط به سواری‌ها و موتورسیکلت سوارها است، افزود: سالانه ۳۰۱ هزار نفر در تصادفات مجروح، معلول و مصدوم شده است. در سال ۱۴۰۰، این عدد به ۲۴۸ هزار نفر رسیده است.

سردار هادیانفر گفت: بیش از ۳۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه راننده به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است، یعنی بیشتر رانندگان با تلفن همراه کار کرده و یا توجهی به جلو ندارند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: ۳۲ درصد جانباختگان تصادفات، سرنشینان است که عمدتا به دلیل نبستن کمربند ایمنی است.

وی تصریح کرد: ۵۱ درصد جانباختگان ناشی از تصادفات در صحنه فوت می کنند، ۶ درصد حین انتقال و ۴۳ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند.

سردار هادیانفر گفت: ۲۷ درصد تصادفات در بحث واژگونی است که در ۸۵ درصد آن در جاده‌ها، ۱۵ درصد در شهرها و ۶۰ درصد آن در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین افزایش جانباختگان در شهریور و مهرماه داشتیم، ادامه داد: هزار و ۵۰۲ نفر یعنی ۱۷ درصد از کسانی که در جاده ها و شهرها براثر تصادف جان خود را از دست دادند، در ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه حادثه خیز جان باختند.۸۰ درصد راه های اصلی و فرعی دو طرفه است و کشته ها در این راه ها رخ می دهد پس باید مسیر جاده ها جدا شوند./برنا

اخبار مرتبط
حداقل حقوق متاهلین در ناحیه شهری و مناطق غیرعملیاتی که در فروردین ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است که با مصوبه مجلس، به حداقل ۹ میلیون ۵۷۳ هزار تومان خواهد رسید.
با تصویب قوانین جدید مبنی بر الزام ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی، انتخاب نرم‌افزار مناسب برای این منظور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.
سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که از میان ۸۲ هزار و ۵۰۰ زائر، فقط تعداد معدودی (حدود ۶ هزار و ۶۳۶ نفر) به علت فاقد حساب بودن در بانک‌های ملی و ملت، مبلغ بازگردانده‌شده را دریافت نکرده‌اند.
در این مرحله ۶۳ نفر در پانزده دستگاه اجرایی استان جذب خواهند شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیکی به نشانی hrtc.ir برای حضور در آزمون ثبت نام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها