شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

طلا ارزان شد

24 خرداد 1401
طلا ارزان شد

به گزارش بانک اول قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی کاهش یافت.

هر اونس طلا با ۲۶ دلار و ۶۸ سنت کاهش ۱۹۲۴.۲۰ دلار معامله شد.

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد وب سایت تحلیلی کیتکو متال گفت: «در مورد درگیری روسیه و اوکراین، احتمال تحولات مثبتی وجود دارد و این امر سبب بهبود بازار اوراق قرضه و کاهش قیمت در بازار فلزهای گران بها شده است.»

از دیگر عوامل کاهنده قیمت طلا، بالا رفتن ارزش اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکاست چراکه انتظار می رود، بانک مرکزی آمریکا در آخر این هفته نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.

از طرفی بانک مرکزی آمریکا امروز و فردا نشست دارد و در مورد نرخ بهره بانکی این کشور تصمیم گیری خواهد کرد. بالا رفتن تورم در این کشور، احتمال افزایش نرخ بهره را تقویت کرده است.

با افزایش نرخ بهره بانکی، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، بالا می رود.

قیمت طلا به علت درگیری روسیه و اوکراین و جذاب شدن این فلز گران بها برای سرمایه گذاران، به شدت افزایش یافته بود.

طلا همواره در مواقع بی ثباتی های سیاسی و اقتصادی، به عنوان منبع امن سرمایه گذارای مورد توجه قرار می گیرد. و در بحبوحه نگرانی ها در مورد رکورد تورمی و افزایش قیمت نفت می تواند تا ۲۰۷۲.۵۰  دلار، بالاترین در تاریخ این فلز گران بها در ۷ آگوست ۲۰۲۰ افزایش یابد.

روسیه ۴۰ درصد تولید طلا در جهان را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.
طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود. حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها