ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

خبری مهم درباره یارانه ۱۵۰ هزار تومانی/ اگر یارانه رمضان را دریافت نکرده‌اید، بخوانید

24 خرداد 1401
خبری مهم درباره یارانه ۱۵۰ هزار تومانی/ اگر یارانه رمضان را دریافت نکرده‌اید، بخوانید

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان از ساعت ۲۴ شب گذشته آغاز شده است. اما بسیاری از خانوارها می‌گویند مشمول این یارانه بوده‌اند اما هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است. علت واریز نشدن یارانه رمضان چیست؟

قرار بود یارانه رمضان به حساب ۱۱ میلیون نفر واریز شود. واریزی‌ها آغاز شده اما بسیاری از مردم هنوز یارانه رمضان را دریافت نکرده‌اند

 

واریز نشدن یارانه رمضان چند دلیل عمده دارد:

واریز یارانه‌ها از شب گذشته آغاز شده و احتمالا تا ساعات میانی امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه ادامه دارد. پس ممکن است بسیاری از مشمولان در لیست واریز یارانه باشند اما هنوز بانک عامل واریز یارانه را آغاز نکرده باشد یا اینکه هنوز نوبت واریز به برخی از افراد نرسیده باشد.

دومین عامل این است که ممکن است افراد مشمول یارانه رمضان نباشند و از ابتدا نام آنها در لیست یارانه رمضان قرار نگرفته باشد.

ابتدا گمان می‌رفت که مشمولان یارانه عینا همان افرادی باشند که یارانه نوروز به حساب آنها واریز شده است. یعنی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی، افرادی که یارانه معیشتی می‌گیرند اما سهام عدالت ندارند و زنان سرپرست خانواری که در دهک اول تا چهارم قرار دارند.

مجموع افرادی که یارانه نوروز ۱۴۰۱ را دریافت کردند، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بودند. اما بعد از انتشار اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه مشخص شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان به ۱۱ میلیون نفر تعلق می‌گیرد. یعنی حدود یک میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران نوروز خط خورده‌اند و مشمول یارانه رمضان نشده‌اند.

بر این اساس نمی‌توان مبنای واریز یارانه رمضان را الزاما دریافت یارانه نوروز دانست. لیست یارانه‌بگیران ۲۲ بهمن هم سه برابر افرادی بود که یارانه رمضان برای آنها واریز شد. یعنی یارانه ۲۲ بهمن ماه به حساب ۳۲ میلیون نفر واریز شد اما این یارانه تنها به حساب سرپرستان ۱۱ میلیون نفر واریز می‌شود.

 

اما برای اطمینان پیدا کردن از اینکه افراد مشمول یارانه رمضان شده‌اند یا نه باید تا پایان امروز صبر کرد. چون دفعات قبل هم واریز یارانه از بامداد آغاز شد و تا ساعات میانی روز بعد ادامه یافت.

اخبار مرتبط
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها