چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

خبری مهم درباره بسته حمایتی از کارفرمایان

24 خرداد 1401
 خبری مهم درباره بسته حمایتی از کارفرمایان

به گزارش بانک اول «علی حسین رعیتی فرد» روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: این بسته با هماهنگی دولت و وزارت صمت در مرحله نهایی است و فردا در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی می‌شود.

وی افزود: در این بسته وظایف بانک‌ها و نهادها در حمایت از بنگاه‌ها و واحدهای کوچک و متوسط مشخص شده تا موانع تولید رفع شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۵٧.۴ درصدی افزایش دستمزد کارگران گفت: عده‌ای این درصد را بزرگ‌نمایی می‌کنند، درحالی‌که حقوق کارگران نسبت به سال گذشته تنها یک میلیون و ۵۶٠ هزار تومان افزایش یافته است؛ همچنین کارفرمایان همراهی کردند.

رعیتی فرد با بیان اینکه مصوبه دستمزد ١۴٠١ کارگران لازم‌الاجراست گفت: این مصوبه از فروردین‌ماه قابل اجرا بود، درصورتی‌که کارفرمایان و یا کارگاه‌ها تخلف کنند کارگران در صورتی که حقوق و مزایای قانونی دریافت نکردند، می‌توانند به ادارات کار مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

او بیان داشت: رصد بازار کار را دنبال کرده‌ایم و تعدیل نیرویی انجام نشده است و طبق آمارها تعدیل نیروی کار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

رعیتی فرد خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها شکایت کارگران امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد و دریافت بیمه بیکاری ۲۸ درصد کاهش یافته است.


 

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بعضی از کارفرمایان نبود مواد اولی و سایر مشکلات کارگاه‌ها را به افزایش دستمزد کارگران بهانه کرده‌اند/ایرنا

اخبار مرتبط
وی با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها