پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

قرعه‌کشی اولین دوره ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز ۹ خردادماه ۱۴۰۱

24 خرداد 1401
 قرعه‌کشی اولین دوره ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز ۹ خردادماه ۱۴۰۱

به گزارش بانک اول سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف سازی فرآیند فروش خودرو به متقاضیان تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از ۲۷ اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کرد.

آنطور که آقای عبدالله توکلی لاهیجانی مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت گفته قرعه کشی با لیست پالایش شده، دوشنبه ۹ خرداد انجام خواهد شد.

 

طبق گفته توکلی لاهیجانی، بالغ بر ۴ میلیون نفر متقاضی خرید خودرو در این سامانه ثبت نام کردند.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ، بر اساس اجرای بند ۵ از دستورات ابلاغی رئیس‌جمهوری در خصوص چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم راه اندازی شده است و طبق گفته فاطمی وزیر صمت همه خودروهای بخش خصوصی و دولتی تنها از این طریق به فروش می رسند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگی‌ها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سل گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام نموده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ پیامک به آنها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.
قیمت ساینا S استاندارد ۸۵ گانه در کارخانه ۳۳۵ میلیون است، اما محصول جدید سایپا که از اوایل امسال پا به بازار گذاشته، توسط فروشنده‌ها به‌طور متوسط ۴۳۵ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌شود
در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو افزایش پیدا کند.
سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی در حالی این روزها به نوعی تعلیق شده و طرح فروش خاصی در آن اجرا نمی‌شود که این موضوع ابهاماتی را درباره سرنوشت سهمیه «خودروهای مادران و خودروهای فرسوده» ایجاد کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها