جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

تدوین نظام بودجه بندی نوین در گروه سایپا

30 مرداد 1401
تدوین نظام بودجه بندی نوین در گروه سایپا

به گزارش باک اول به نقل از سایپانیوز، حسن احدزاده گفت: براساس نظام بودجه بندی نوین، در ابتدا اهداف کلان گروه سایپا در حوزه های کلیدی شامل افزایش تولید، افزایش کیفیت و پروژه های توسعه محصول تعریف و در قالب فرمت تعیین شده (که متناسب با ماهیت تولیدی، خدماتی یا سرمایه گذاری هر یک از شرکت های گروه تهیه شده است) در اواخر سال گذشته به شرکتها اعلام شد.

او افزود: بر همین اساس تمامی شرکت های گروه براساس فرمت ذکر شده، برنامه و بودجه سال 1401 خود را به شرکت سایپا ارسال کردند.

 معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: باتوجه به تمهیدات انجام شده برنامه و بودجه شرکتها به نحوی تنظیم شد که در برگیرنده تمامی فعالیت ها و برنامه های عملیاتی متناسب با اهداف کلان گروه بوده و در ابتدا به تصویب هیأت مدیره شرکتها رسیده باشد؛ به طور مثال با توجه به برنامه MPS گروه سایپا و هدف گذاری برای افزایش 50 درصدی تولید نسبت به سال قبل، برنامه و بودجه شرکتها بایستی در حوزه تولید حاکی از افزایش 50 درصدی باشد و فعالیت های مورد نیاز از جمله برنامه تأمین سرمایه در گردش تعریف شده باشد.

او با اشاره به تشکیل جلسات مجامع بودجه شرکتها از نیمه دوم فروردین ماه سال جاری گفت: جلسات مجامع بودجه شرکتها با حضور مدیرعامل گروه، اعضاء هیأت مدیره سایپا، اعضاء هیأت مدیره شرکتها و واحدهای ذی ربط تشکیل شده که تاکنون مجامع تمامی شرکتها که حدود 34 شرکت اصلی است برگزار و برنامه های آن پس از اصلاح و تعدیل های لازم به تصویب رسیده است.

احدزاده گفت: براساس نظام بودجه بندی نوین قرار است عملکرد شرکتها در چارچوب نظام ذکر شده و برمبنای مدل Q C D با همکاری معاونت مهندسی سازمان و سیستم های گروه سایپا به صورت ماهیانه مورد پایش قرار گرفته و با توجه به مدل ترسیم شده امتیازدهی به عملکرد شرکتها صورت پذیرد.

او تاکید کرد: در مدل Q C D که عملیات تدوین سیستمی آن از اواخر سال گذشته آغاز و در ماه جاری به بهره برداری اولیه رسیده است، علاوه بر میزان دستیابی به اهداف تعیین شده، میزان بهره وری، رشد و مقایسه با استانداردها نیز در شاخص های کلیدی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: در راستای رعایت موارد حاکمیت شرکتی، به تمامی شرکتها اختیارات لازم به منظور دستیابی به اهداف و تحقق برنامه و بودجه تفویض شده است و در صورت نیاز به مجوزهای لازم از قبیل مجوز جذب نیروی انسانی، مصوبات مربوط در جلسات مجامع ارائه شده است تا ضمن حذف بروکراسی های گذشته، دستیابی به اهداف با سرعت بیشتر صورت پذیرد.

احدزاده در پایان گفت: خوشبختانه با تدوین و و اجرا سیستم مذکور از همان اوایل سال جاری اثرات مثبت این رویکرد جدید در نتایج عملکرد شرکت های گروه قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات