جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

کدام بانک سود بیشتری به سپرده می دهد

11 آبان 1401
کدام بانک سود بیشتری به سپرده می دهد

به گزارش بانک اول سپرده گذاری در بانک ها کم خطر ترین سرمایه گذاری محسوب می شود ٬ اما با توجه به رقابت شدید بانک ها در جذب سپرده های مردم در حال حاضر کدام بانک بیشترین سود را به سپرده ها پرداخت می کند؟

پس از چند سال نظارت و سخت گیری شدید بانک مرکزی در کنترل سطح سود سپرده های بانکی ٬ اکنون بانک ها با چراغ سبز بانک مرکزی و  به صورت کم سر و صدا  در حال افزایش سود های پرداختی به سپرده ها هستند.

 بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ رسمی سود بانکی به این شرح است؛

  • سپرده کوتاه‌مدت عادی (کارت‌های بانکی): ۱۰ درصد
  • سپرده کوتاه مدت ویژه سه‌ماهه: ۱۲ درصد
  • سپرده کوتاه‌مدت ویژه شش‌ماهه: ۱۴ درصد
  • سپرده بلندمدت با سررسید یک‌سال: ۱۶ درصد
  • سپرده بلندمدت با سررسید ۲ سال: ۱۸ درصد

علاوه بر این نوع سپرده گذاری ها اکثر بانک ها نسبت به  انتشار گواهی های سپرده یکساله 18 درصد و با نرخ شکست 10 درصد مبادرت می ورزند . البته می توانید از بانک ها درخواست کنید تا این گواهی های سپرده را با سررسید های کمتر مثلا بین 3 تا 9 ماه نیز در اختیار شما قرار دهند.

کدام بانک بزرگ بیشترین سود را به سپرده ها پرداخت می کند؟

با توجه به تحقیق و پرس و جوی خبرنگار بانک اول از بانک های بزرگ بانک ملت با ارایه طرحی موسوم به (( طرح مهر ملت)) به سپرده ها تا 19.5 درصد سود پرداخت می کند.

از مزیت های مهم و قابل توجه این طرح این است که در صورت بعد از گذشت یک ماه از تاریخ افتتاح این سپرده هیچ گونه شکست سودی به آن تعلق نمی گیرد .

حد اقل مبلغ لازم جهت دریافت سود سپرده 19.5 درصد برای افراد حقیقی 300 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی 2 میلیار تومان هست.

و حداقل مبلغ لازم جهت دریافت سود سپرده 19 درصدی از بانک ملت 80 میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و 1.5 میلیارد تومان جهت افراد حقوقی است

اخبار مرتبط
سپرده گذاری بانکی، یک نوع تسهیلات مالی است که افراد و شرکت‌ها می‌توانند به وسیله آن، پول خود را به بانک بسپارند و در مقابل آن سود دریافت کنند. این نوع سرمایه‌گذاری از جمله روش‌های اصلی و محبوب برای افرادی است که به دنبال امنیت مالی و حفظ سرمایه خود هستند.
گواهی سپرده خاص با سود 30 درصدی به رقیب سرسخت سپرده‌های بلندمدت تبدیل شد. با انتشار گواهی سپرده خاص از سوی بانک مرکزی قریب به 130 همت از مانده سپرده‌های بلندمدت سه ساله کاسته شد.
گفتنی است بازرسی های میدانی بانک مرکزی از شعب بانکی در زمینه رعایت ضوابط این بانک در مورد نرخ انواع سود سپرده‌های بانکی در دستور کار بوده و اقدامات تنبیهی لازم در مورد بانک‌های متخلف به اجرا درمی‌آید.
وزیر اقتصاد درباره ادامه دار بودن انتشار اوراق گواهی خاص با نرخ سود ۳۰ درصد توضیحاتی ارائه داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Hadi
ارسال شده در : شنبه 14 آبان 1401

سلام سپرده کوتاه مدت ۵ میلیون تومان با سود ۸ درصد ماهیانه چقدر سود داره؟ با تشکر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها