پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

تشخیص نام بانک از روی شماره شبا

13 آبان 1401
تشخیص نام بانک از روی شماره شبا

به گزارش بانک اول در حال حاضر بهترین روش صدور حواله های بانکی بین حساب های بانک مختلف شامل حواله های ساتنا ٬ پایا و و حواله پل است. ممکن است  هنگامی که فردی شماره شبای خود را جهت صدور حواله به شما می دهد اشاره ای به نام بانک نمی کند و یا ممکن است به دلایل مختلف برای شما مهم باشد که بدانید شماره شبا برای کدام بانک است.

هر کسی برای واریز پول به حسابی دیگر به اطلاعات بانکی نیاز دارد؛ شماره حساب، شماره کارت و شماره شبا. اما برخلاف شماره حساب و شماره کارت که محدودیت‌هایی برای انجام نقل و انتقال پول در آنها وجود دارد، کاربرد استفاده از شماره شبا این است که به شما اجازه می‌دهد مبلغ جابه‌جایی پول را تا بالاترین مبلغ و سقفی که بانک مرکزی مجوز آن را داده، انتقال دهید. اضافه بر اینها کد 24رقمی شبا بالاترین استاندارد و امنیت را برای انتقال پول به متقاضی می‌دهد و از هر اطلاعات شخصی و بانکی دیگر بی‌نیاز خواهید بود. در صورتی که خدا نکرده شماره‌ای را اشتباه وارد کرده باشید، مبلغ واریز شده به حساب خودتان باز خواهد گشت.

تشخیص بانک شماره شبا

24رقم کد شبا در اصل این مشخصات بانکی هستند؛ دو عدد اول چک دیجیت یا ارقام کنترلی شناسه شبا هستند. 3 عدد بعدی مربوط به کد ثبت شده هر بانک است و بعد هم شماره حساب افراد. برای همین هم هر شماره مختص یک حساب بانکی و منحصر به همان مشتری بانکی است. حالا اگر می‌خواهید بدانید شماره شبا مقصدتان متعلق به کدام بانک است، کافی است دو عدد اول را کنار بگذارید و سه عدد بعدی را با جدول زیر تطبیق بدهید. اعداد سوم تا پنجم متعلق به کد بانک است. پس کافی است­ این اعداد را با جدول زیر مطابقت دهید تا به سادگی متوجه شوید کد شبا مربوط به کدام بانک است.مثلا این عدد برای بانک ملت 012 است

نام بانک از روی شبا

کافی است اعداد 3 تا 5 شماره شبای 24 رقمی خودتان را با جدولی که زیر آورده‌ایم و کد بانک‌ها در آن قید شده تطبیق دهید. نام بانک مقصد با انطباق همین عدد سه رقمی و جدول زیر تشخیص داده می شود:

تشخیص نام بانک از روی شماره شبا
نام بانک پیش شماره شبا
ملت 012
ملی 017
صادرات 019
سپه 015
تجارت 018
کشاورزی 016
مسکن 014
پست بانک 021
توسعه صادرات 020
پاسارگاد 057
پارسیان 054
اقتصاد نوین 055
رفاه 013
شهر 061
توسعه تعاون 051
آینده 062
سرمایه 058
سامان 056
سینا 059
صنعت و معدن 011
کار آفرین 053

اخبار مرتبط
یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در نگرفتن سود سهام عدالت، اشتباه وارد کردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت برای گرفتن سود است. اما چاره چیست؟ آیا می‌توان به راحتی شماره شبای سهام عدالت را تغییر داد؟
مدت‌زمان واریز وجه در ساتنا بین ۲۰ ثانیه تا ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید. البته لازم است بدانید که این مدت‌زمان فقط در ساعات کاری بانک‌ها یعنی ۸ تا ۱۴:۳۰ امکان‌پذیر است.
اگر به شماره شبا احتیاج دارید و در حال حاضر فقط به شماره کارت ۱۶ رقمی خود دسترسی دارید یا این که قصد دارید برای افراد زیادی با ساتنا و پایا پول واریز کنید اما فقط شماره کارت آن‌ها را دارید. پیشنهاد می شود این مطلب را با دقت مطالعه کنید.
درگذشته بانک‌ها از شیوه‌های متعددی برای شماره‌گذاری حساب‌ها انتخاب می‌کردند که باعث سردرگمی افراد می‌شد. اما خوشبختانه در سال ۱۳۸۵ به‌منظور یک‌پارچه‌سازی حساب‌های بانکی، ایران نیز مطابق استاندارهای جهانی IBAN و استاندارد ISO 13616 برای هر حساب یک شماره یکتا در نظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
صمد تازش
ارسال شده در : شنبه 18 فروردین 1403

سلام روز بخیر شماره شبایی که اعداد سوم تا پنجم ان 022 هست متعلق به کدام بانک هست

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها