یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

کلاهبرداری پیامکی؛ فریب این ۶ پیامک را نخورید!

23 آبان 1402
کلاهبرداری پیامکی؛ فریب این ۶ پیامک را نخورید!

هرگونه پیام در مورد عملیات خریدی که انجام نداده‌اید کلاهبرداری محسوب می‌شود و هدف اصلی آن هک کردن گوشی موبایلتان است.

 به گزارش  بانک اول  در دنیای امروزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت پیشرفت کرده و افراد از این فضای الکترونیک برای ارتباطات خود بهره می‌برند.  با این حال، با پیشرفت فناوری، چالش‌های امنیتی نیز افزایش یافته‌اند. یکی از این چالش‌ها، کلاهبرداری پیامکی است که به عنوان یک روش متداول برای تقلب و سرقت پول و اطلاعات مردم شناخته می‌شود.

شرکت امنیتی McAfee اخیراً مطالعه‌ای درباره پیام‌های کلاهبرداری در سراسر جهان منتشر کرده است که حساب‌های میلیون‌ها کاربر را در معرض سرقت یا هک قرار می‌دهد. در این مطالعه ۶ پیام خطرناک که کلاهبرداران از طریق پیامک یا واتس اپ برای هک کردن دستگاه‌هایشان یا سرقت پول ارسال می‌کنند، مطرح شده است.

این پیام ممکن است با تغییرات جزئی نیز همراه باشد، مانند مشخص کردن جایزه برنده شده، اما به احتمال ۹۹ درصد این پیام کلاهبرداری است و هدف آن سرقت پول افراد است.

به یاد داشته باشید که پیشنهادهای کاری هرگز از طریق واتس‌اپ یا پیامک ارائه نمی‌شود و هیچ شرکت حرفه‌ای با شما در این پلتفرم‌ها تماس نخواهد گرفت، بنابراین همچنین پیام‌ها کلاهبرداری است.

پیام‌های هشدار بانکی دریافت‌شده از طریق پیامک یا واتس‌اپ که از کاربران می‌خواهند داده‌های خود را از طریق لینک موجود در پیام تکمیل یا به‌روزرسانی کنند، کلاهبرداری است و هدف آن سرقت پول شماست.

هرگونه پیام در مورد عملیات خریدی که انجام نداده‌اید کلاهبرداری محسوب می‌شود وهدف اصلی آن هک کردن گوشی موبایلتان است.

با افزایش پلتفرم‌های الکترونیکی، کلاهبرداران با ارسال پیام‌های جعلی در مورد به روز رسانی اشتراک این پلتفرم‌ها از طریق لینک، سعی می‌کنند دستگاه شما را هک کنند.

پیام‌های هشدار امنیتی در مورد هر به‌روزرسانی حسابتان در آمازون یا هر شرکت تجارت الکترونیکی نیز تله هستند، بنابراین لطفاً توجه داشته باشید که هرگز این شرکت‌ها از طریق پیامک یا واتس‌اپ برای چنین هشدارهای مهمی با شما تماس نمی‌گیرد.

اخبار مرتبط
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی از ۹ اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. تمام داوطلبان کنکور باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.
«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»
با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: