دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

برای این افراد یارانه ۴ میلیونی واریز می‌شود

05 آذر 1402
برای این افراد یارانه ۴ میلیونی واریز می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای هر مادر مشمول طرح تا سقف ۴ میلیون تومان واریز می شود که در مدت ۶ ماه باید از کالاهای تعریف شده خریداری شود.

به گزارش بانک اول  به نقل از مهر، نشست خبری همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی با محوریت "مشارکت در زمینه ارائه بسته غذایی رایگان برای گروه‌های آسیب پذیر با اولویت مادران داری کودک زیر ۲ سال دهک یک درآمدی" و آغاز مرحله نخست این طرح با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، سرپرست امور تولیت آستان قدس رضوی و فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی در محل وزارت تعاون برگزار شد. ۸ استان کم برخوردار در کشور وجود دارد که نیاز به افزایش سبد معیشت دارند. دو طرح در حال پیگیری برای تأمین معاش خانوارهای کم درآمد طرح ملی یسنا و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. طرح ملی یسنا به عنوان یاور سلامت نوزادان بوده و دومین طرح ویژه مادران باردار یا دارای فرزند شیرخوار دهک یک است. در مرحله نخست ۱۱۰ میلیارد تومان برای ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر تخصیص داده شده است.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای نشست، گفت: طرح حمایت از مادران باردار و شیرده دهک اول در راستای ایجاد عدالت اجتماعی بوده که در گام نخست برای ۸ استان کم برخوردار از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: برای هر فرد مشمول طرح تا سقف ۴ میلیون تومان در کالابرگ الکترونیک واریز می‌شود که در مدت ۶ ماه باید از کالاهای اختصاص داده شده برای تقویت مادران باردار و شیرده خریداری شود.

اخبار مرتبط
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها