یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

توصیه ای به خریداران طلا/ قیمت طلا گران تر خواهد شد!

07 آذر 1402
توصیه ای به خریداران طلا/ قیمت طلا گران تر خواهد شد!

تحلیلگران عقیده دارند تا زمانی که سیاست فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره مشخص شود، طلا در همین محدوده 2000 دلار معامله خواهد شد و اگر روند افزایش نرخ بهره متوقف شود قیمت طلا بالاتر می‌رود.

به گزارش بانک اول ،قیمت طلا در بحبوحه کاهش ارزش دلار و انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و آمریکا به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 4 دلار افزایش به 2016 دلار رسید.

توجه سرمایه‌گذاران به آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی معطوف شده که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و همچنین شاخص هزینه مصرف شخصی که در روز پنجشنبه اعلام خواهد شد.

ارزش دلار تا پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

احتمال توقف افزایش نرخ بهره آمریکا، روند کاهشی دلار را شروع کرده و سبب شده سرمایه‌گذاران فروش دارایی‌های دلاری را شروع کنند.

نوامبر بدترین عملکرد ماهانه واحد پول آمریکا در یک سال گذشته را رقم زد.

تحلیلگران عقیده دارند تا زمانی که سیاست فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره مشخص شود، طلا در همین محدوده 2000 دلار معامله خواهد شد و اگر روند افزایش نرخ بهره متوقف شود قیمت طلا بالاتر می‌رود.

تاجران تا حد زیادی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه دسامبر ثابت نگه دارد و 50 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مه سال آینده میلادی پایین بیاید.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

از طرف دیگر اطلاعات نشان می‌دهد واردات طلای هند به عنوان بزرگترین مصرف کننده این فلز گرانبها در دنیا برای دومین ماه پیاپی در اکتبر کاهش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.09 درصد کاهش به 25 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با 0.07 درصد کاهش 921 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی معتقد است، آنچه در حال حاضر طلا را حرکت می‌دهد، کاهش ارزش دلار آمریکا به دلیل آمارهای اخیر است.

رودا افزود: «آمارهای اقتصادی که این هفته از آمریکا منتشر شد هم به لحاظ رشد اقتصادی و هم به لحاظ تورم مشخص می‌کند که قیمت طلا بالای 2 هزار دلار باقی بماند.»

برخی تحلیلگران نیز پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به بی‌ثباتی در جهان و تنش‌های ژئوپلتیکی، جذابیت طلا به علت امنیت آن بیشتر می‌شود و قیمت طلا به زودی به 2500 دلار در هر اونس خواهد رسید.

اخبار مرتبط
سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز ضمن تکذیب این ادعا، طرح این شائبه‌ها را از سوی کسانی دانست که از این حواشی سود می‌برند. بانک مرکزی از سال گذشته برای ساماندهی بازار طلا و سکه اقدام به حراج سکه کرد که تاکنون 10مرحله از این حراج انجام شده است. در حراج‌های ابتدایی تنها ربع سکه عرضه می‎شد اما کمی بعد نیم‌سکه و سکه تمام نیز در این حراج‌ها عرضه شد.
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها