شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

۴ ماده غذایی که هرگز نباید در خانه‌تان داشته باشید!

14 آذر 1402
۴ ماده غذایی که هرگز نباید در خانه‌تان داشته باشید!
هنگامی که ماده‌ای غذایی را در خانه تان نگهداری می‌کنید نادیده گرفتن میل به خوردن آن غیر ممکن است. به همین خاطر یک استاد راهنما می‌گوید که چهار ماده غذایی وجود دارند که بهتر اصلا اجازه ندهید در خانه تان وجود داشه باشند!

"دن بوتنر" نویسنده و همکار نشنال جئوگرافیک که سالیان زیادی برای شناسایی مناطقی در دنیای که در افراد در ان بیش‌ترین طول عمر را دارند و سالم‌ترین افراد جهان هستند به سفر و پژوهش پرداخته توصیه‌هایی را در این باره ارائه می‌کند. او اصطلاح مناطق آبی یا مناطقی که به طور معمول افراد در آنجا تا سن ۱۰۰ سالگی عمر می‌کنند را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش بانک اول  به نقل از سان، بوتنر پس از بررسی جمعیت‌های اوکیناوا، ساردینیا، نیکویا، ایکاریا و لوما لیندا و یافتن عادات غذایی‌ای که می‌توانند باعث طولانی‌تر شدن عمر افراد ساکن در آن مناطق شوند به چهار خوراکی که نباید در خانه تان داشته باشید اشاره می‌کند:

۱- نوشیدنی‌های قندی

ممکن است نوشیدنی‌های گازدار را در دسته بیسکویت، کیک یا بستنی قرار ندهید. با این وجود، به نظر بوتنر نوشیدنی‌های قندی از نظر ضررسانی تفاوتی با بستنی یا کیک ندارند. نوشیدنی‌های شیرین حاوی شکر تصفیه شده هستند. مقادیر زیاد قند می‌تواند انواع عوارض جانبی ناخوشایند را برای سلامتی شما داشته باشند از دامن زدن به افزایش وزن و التهاب گرفته تا افزایش خطر دیابت و فشار خون بالا. به گفته دکتر "فرانک هو" استاد تغذیه در دانشگاه هاروارد تمام این موارد با افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط هستند. با این وجود، این بدان معنا نیست که شما اصلا نباید شکر مصرف کنید. این بدان معناست که از شیرینی‌ها و کیک‌ها صرفا برای مناسبت‌های خاص استفاده نمایید

۲- کالباس و سوسیس

گوشت‌های فرآوری شده یعنی هر آن چه از طریق پختن، نمک زدن، دود کردن، خشک کردن یا کنسرو کردن حفظ شده باشد نیز در فهرست شیطانی بوتنر قرار دارند. این مواد غذایی بیکن و سوسیس را شامل می‌شوند. هم چنین، ژامبون و سالامی را نیز می‌توان به این فهرست افزود. بوتنر می‌گوید این نوع از گوشت‌ها سرطانزا هستند بدان معنا که خوردن آن‌ها با ابتلا به سرطان مرتبط است. او تنها کسی نیست که نسبت به این موضوع هشدار می‌دهد بلکه نتایج مطالعات ارتباطی میان خوردن گوشت فرآوری شده و خطر ابتلا به سرطان روده را یافته اند. در همین حال، دانشمندان دانشگاه برگن در نروژ دریافتند حذف بیکن و نوشابه‌های گازدار می‌تواند یک دهه به طول عمر شما بیافزاید.

۳- شیرینی‌های بسته بندی شده

بوتنر اشاره می‌کند که شیرینی‌های بسته بندی شده اغلب بسیار فرآوری شده هستند بدان معنا که مملو از چربی و شکر می‌باشند. غذا‌های فوق فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله چاقی، حملات قلبی، سکته مغزی، سرطان، دیابت نوع ۲ و زوال عقل مرتبط هستند.

۴- چیپس و تنقلات شور

میان وعده‌های نمکی بیش‌ترین ارتباط با چاقی دارند. مطالعات نشان داده اند که مقادیر بالای نمک در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین فشار خون بالا را افزایش دهد. اگربه دنبال مصرف میان وعده‌ای هستید که افرادی که تا صد سال عمر کرده اند مصرف نموده اند آجیل بهترین میان وعده است. به سراغ ترکیبی از بادام، بادام زمینی، بادام هندی و گردو بروید و صرفا دو مشت کوچک در روز از آن مصرف کنید.

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها