شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری

19 آذر 1402
۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، بازار ارزهای دیجیتال جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در سطوح بالایی حفظ کرده است. این راهنمای جامع، ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در دسامبر ۲۰۲۳ را بررسی و تحلیل می‌کند.

به گزارش بانک اول، با ارائه بینشی در مورد مسیرهای رشد و ویژگی‌های متمایز آنها، هدف این خبر کمک به سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد سبد دارایی رمزارزی‌شان است.

۱. بیت کوین (BTC)


در حال حاضر، بیت کوین ارزش بازاری معادل ۸۱۵.۹ میلیارد دلار دارد و همچنان رهبر بلامنازع در بازار ارزهای دیجیتال است. بیت کوین به دست ساتوشی ناکاموتو، شخصیت مرموز صنعت رمزارزها، در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد.

فناوری قوی بلاکچین و رشد نمایی ۶۱۳۹۹.۴۶ درصدی بیت کوین از ۶ ژوئیه ۲۰۱۳، ارزش و قدرت آن را تأیید می‌کند.

۲. اتریوم (ETH)


با ارزش بازار ۲۷۱.۷ میلیارد دلاری، اتریوم خود را به عنوان یک بستر غیرمتمرکز به سرمایه‌گذاران معرفی کرد که قراردادها و برنامه‌های دیجیتال را متحول کرده است.

تطبیق‌پذیری آن که توسط قراردادهای هوشمند و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) کاملا مشهود است، قیمت آن را از ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ به میزان چشمگیر ۵۲۱,۹۹۲.۷۲ درصد افزایش داده است.

۳. تتر (USDT)


تتر، یک استیبل‌کوین با ارزش بازار ۸۹.۶ میلیارد دلاری، از دیگر استیبل‌کوین‌های موجود واقعاً متمایز است. با پگ شدن (Pegged) به دلار آمریکا، تتر سرمایه‌گذارانی را که به دنبال ارزش ثابت‌تر و کم‌نوسان‌تری هستند، به خود جذب می‌کند.

۴. بایننس کوین (BNB)


بایننس کوین، استیبل کوین بزرگ‌ترین صرافی جهان، بایننس، دارای ارزش بازار ۳۶.۱ میلیارد دلار است. تکامل بایننس کوین از یک استیبل‌کوین در معاملات به یک دارایی چندمنظوره، در رشد قابل‌توجه ۵۸۸,۱۷۰.۵۸ درصدی آن از ۱۹ اکتبر ۲۰۱۷ مشهود است.

۵. ریپل (XRP)


با ارزش بازار ۳۴.۵ میلیارد دلار، ریپل مبادلات یکپارچه بین ارزهای مختلف را تسهیل می‌کند و با افزایش قابل توجه ۲۳۷۳۸.۱۸ درصدی قیمت از ۲۲ مه ۲۰۱۴ همراه بوده است.

۶. سولانا (SOL)


با ارزش بازار ۲۷.۲ میلیارد دلار، سولانا یک بلاکچین با کارایی بالا است که از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و امور مالی غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و از ۱۱ مه ۲۰۲۰ رشد ۱۲۷۲۲.۰۲ درصدی را تجربه کرده است.

۷. یو‌اس‌دی کوین (USDC)

یکی دیگر از استیبل‌کوین‌های موجود در میان بزرگان بازار، USDC، دارای ارزش بازار ۲۴.۴ میلیارد دلاری است که ثباتی را برای تراکنش‌های جهانی ارزهای دیجیتال که توسط اتریوم تأمین می‌شوند، به ارمغان می‌آورد.

۸. کاردانو (ADA)


کاردانو با ارزش بازار ۱۴.۴ میلیارد دلاری، خود را با داشتن سازوکار اثبات سهام (PoS) دوستدار محیط‌زیست، از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند و شاهد افزایش ۲۰۳۸.۶۶ درصدی قیمت توکن بومی خود، ADA از ۱۳ مارس ۲۰۲۰ بوده است.

۹. دوج کوین (DOGE)


ارزش بازار دوج کوین که در ابتدا یک ارز دیجیتال الهام گرفته از میم یا همان یک شوخی بود، ۱۲.۷ میلیارد دلار است و از ۶ مه ۲۰۱۵، قیمت آن با رشد خیره‌کننده ۱۰۲۹۰۹.۸۹ درصدی همراه بوده است.

۱۰. ترون (TRX)

با بسته شدن لیست با ارزش بازار ۹.۳ میلیارد دلار، ترون از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) پشتیبانی می‌کند و دارای ارزش بازار ۹.۳ میلیارد دلاری است.

از ۱۲ نوامبر ۲۰۱۷، ترون رشد ۵۷۵۵.۹۵ درصدی را تجربه کرده است.

با عملکردهای متنوع خود از معاملات سنتی گرفته تا برنامه‌های کاربردی نوآورانه، بازار ارزهای دیجیتال، بازار رو‌به‌رشد است و نرخ رشد چشمگیر این ۱۰ رمزارز برتر، توان آنها را برای تعاملات مالی در آینده این بازار تصدیق می‌کند.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها