ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

فوری؛ سقف جدید مالیات کارتخوان‌ها اعلام شد

24 آذر 1402
فوری؛ سقف جدید مالیات کارتخوان‌ها اعلام شد

به گزارش بانک اول سقف جدید مالیات کارتخوان‌ها اعلام شد و مشخص شد که چه کسانی مکلف به ارسال اظهار نامه مالیاتی الکترونیکی از طریق پایانه های فروش هستند.

سقف مالیات کارتخوان‌ها اعلام شد و مشخص شد که چه کسانی مکلف به ارسال اظهار نامه مالیاتی الکترونیکی از طریق پایانه های فروش هستند.

اصناف و اشخاص حقیقی که مبلغ فروش آنها در سال از ۱۸ میلیاردتومان بالاتر است، مکلف به ارسال اظهار نامه مالیاتی الکترونیکی از طریق پایانه های فروش هستند.

همچنین در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از صاحبان اصناف و مشاغل مالیات کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای یک سال می‌پردازند.طبق داده های سازمان امور مالیاتی کشور، متوسط مالیات پرداختی صاحبان مشاغل و اصناف حدود پنج میلیون تومان، پزشکان و دندانپزشکان به‌طور متوسط در سال ۳۵ میلیون تومان، مالکان نمایشگاه‌های اتومبیل و نمایندگی شرکت‌های خودرو ۱۶ میلیون تومان، دفاتر اسناد رسمی ۱۴ میلیون تومان است.

این درحالی است که کارمندان  حدود 20 الی 50 میلیون تومان مالیات در سال پرداخت می کنند.

اخبار مرتبط
پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.
رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.
وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.
اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: زنجانی با توجه به همکاری هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها