جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت وام 185 میلیون تومانی با سود صفر درصد

04 دی 1402
پرداخت وام 185 میلیون تومانی با سود صفر درصد

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام صفر درصد نوسازی بافت فرسوده به ۱۸۵ میلیون تومان خبر داد و گفت: عدم اعمال تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه توسط شهرداری قابل پیگیری از دستگاه قضایی است.

به گزارش  بانک اول  محمد آئینی در نشست خبری با اشاره به اینکه 2.7 میلیون بنای ناپایدار در کشور داریم که فاقد هرگونه سازه ای هستند، اظهار کرد: این بناهای ناپایدار و سقف های لرزان برای تخریب نیازی به وقوع زلزله ندارند، با یک ها ،صاعقه و باران شدید فرو می ریزند.

وی با بیان اینکه برای احیای این بافت ها دولت وام 550 میلیون تومانی پرداخت می کند. از این رقم سود 185 میلیون صفر درصد است، افزود: 30 درصد جمعیت شهرهای کشور ساکن بافتهای ناکارآمد و تاریخی هستند.

وی با یادآوری اینکه بناهای لرزان در 167 هزار هکتار بافت شهری قرار دارند، ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه شهرداری ها مکلف هستند پروانه ساختمانی را حداکثر طی 3 ماه و با تخفیف حداقل  50 درصدی صادر کنند. اگر شهرداری‌ها به این تکلیف قانونی عمل نکنند ترک فعل بوده و از دستگاه قضایی قابل پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات دولت برای تسریع ساخت‌وساز در بافتهای فرسوده، یادآور شد: تا سال 1400 از وام ساخت 150 میلیون تومان با سود صفر درصدی پرداخت می شد که با استفاده از منابع تبصره 18 امسال سقف وام بدون سود به 185 میلیون افزایش یافته است.

آئینی بیان کرد: این افزایش عطف  به ما سبق نمی شود.  یکی دیگر از اقدامات قابل توجه دولت افزایش دوره بازپرداخت وام بدون سود از 3 سال به 7 سال است. اتفاقی که یکی از خواسته‌های مردم ساکن در بافتهای فرسوده بود.

وی همچنین از ارائه معافیت های مالیاتی ویژه و تسهیلات مناطق محروم برای ساکنان 167 هزار هکتار بافت ناپایدار شهری خبر داد و گفت: به عنوان مثال اگر صنایع در این مناطق مستقر شوند مانند صنایع دستی، گردشگری مشمول معافیت مالیاتی 100 درصدی می شوند.

اخبار مرتبط
بانک ملت اعلام کرده پرداخت تسهیلات مرابحه برای اشتغال سربازانی که خدمت وظیفه خود را سپری کرده‌اند با معرفی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح امکان‌پذیر است. سقف مبلغ وام حداکثر ۱۰۰میلیون تومان تعیین شده و مدت بازپرداخت آن هم حداکثر ۵ سال (۶۰ ماه) اعلام شده است.
طرح وام و تسهیلات عید تا عید موسسه نور

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سجاد صفری
ارسال شده در : شنبه 07 بهمن 1402

سلام خدا بزرگواران عزیز من به این وام خیلی احتیاج مندم زندگی مرا از زیر فشار نجات خواهد داد ممنون میشم کمک مرا قبول نمایند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها