چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

دبه به سبک نور/سود می دهیم ولی وام نه!

15 آبان 1401
دبه به سبک نور/سود می دهیم ولی وام نه!

به گزارش بانک اول بهمن ماه سال گذشته بود که موسسه اعتباری نور با تبلیغات فراوان طرحی موسوم به عید تا عید را معرفی کرد.

موسسه نور با معرفی این طرح  اعلام کرد که اقدام به پرداخت تسهیلاتی با نام عید تا عید با  پرداخت وام تا 3 برابر موجودی و تا سقف 900/000/000 تومان می کند.

سود این تسهیلات برحسب دوره بازپرداخت ۷ تا ۹ درصداعلام شد.

مبلغ این وام بین 90 تا 900 میلیون تومان و حدکثر تا 3 برابر موجودی بود.

ولی هنگامی که موعد پرداخت وام ها فرا رسید اکثر شعب سعی کردند با فراخوانی مشتریان آنها را از ذیافت وام منصرف کنند!

کارمندان این موسسه به مشتریان پیشنهاد کردن که در ازای ذریافت سود 18 درصدی به سپرده آنها از دریافت وام انصراف دهند.

البته عده معدودی هم توانستند با سماجت این وام را دریافت کنند. ولی با توجه به تماس تعدادی از مشتریان با دفتر بانک اول تعداد زیادی هم نتوانستند از امتیاز وام خود استفاده کنند.

با تحقیق و پرس و جوی خبرنگار ما از بعضی شعب این موسسه گویا بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر ممنوع بود مسدودی بخشی از سپرده مشتریان به روش های مختلف ٬ علت اصلی مخالفت و اکراه موسسه نور از پرداخت تین وام می باشد.

چرا که از قرار معلوم مبلغ اولیه سپرده گذاری شده توسط مشتری تا زمان تسویه حساب نهایی نزد این موسسه مسدود می شده است . ولی با بخشنامه بانک مرکزی و عدم امکان مسدود کردن سپرده مشتری باعث شده است پرداخت وام عید تا عید برای موسسه نور مقرون به صرفه نباشد!

اخبار مرتبط
معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام صفر درصد نوسازی بافت فرسوده به ۱۸۵ میلیون تومان خبر داد و گفت: عدم اعمال تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه توسط شهرداری قابل پیگیری از دستگاه قضایی است.
بانک ملت اعلام کرده پرداخت تسهیلات مرابحه برای اشتغال سربازانی که خدمت وظیفه خود را سپری کرده‌اند با معرفی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح امکان‌پذیر است. سقف مبلغ وام حداکثر ۱۰۰میلیون تومان تعیین شده و مدت بازپرداخت آن هم حداکثر ۵ سال (۶۰ ماه) اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها