شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان واریز حقوق دی ماه بازنشستگان اعلام شد + جدول زمان بندی ۱۴۰۲

10 دی 1402
زمان واریز حقوق دی ماه بازنشستگان اعلام شد + جدول زمان بندی ۱۴۰۲

به گزارش بانک اول  ماه گذشته تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ بر اساس حروف الفبا از بیستم آغاز و تا سی ام ادامه داشت. پیش بینی می شود که تاریخ واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دی ماه ۱۴۰۲ نیز مانند ماه گذشته باشد.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir (https://es.tamin.ir/) و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

افزایش حقوق بازنشستگان

رضا فیضی‌نژاد در مصاحبه با ایسنا، در این باره اظهار کرد: باتوجه به پیگیرهای انجام شده در برنامه هفتم توسعه، اگر موضوع متناسب‌سازی اجرا شود، حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری باید به صورت ۹۰ درصد شاغل همتراز پرداخت شود که ۴۰ درصد آن باید در سال اول اعمال شود.

وی ادامه داد: میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز به گونه‌ای است که در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۷۰ درصد و در سال سوم برنامه ۱۰۰ درصد این ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری افزود: با تصویب برنامه هفتم توسعه و اجرای آن در سال ۱۴۰۳، برای اعمال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و اعمال ۴۰ درصد شاغل همتراز در حقوق بازنشستگان طی سال اول به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. به عبارتی در سال ۱۴۰۳ علاوه بر بودجه جاری، فقط برای اجرای متناسب‌سازی به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که در مجموع پنج سال (برنامه هفتم توسعه)، مبلغی معادل بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را شامل می‌شود.

زمان واریز حقوق دی ماه بازنشستگان اعلام شد + جدول زمان بندی ۱۴۰۲

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها