شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی قیمت بی‌سابقه برای طلا! / طلا بخریم؟

10 دی 1402
پیش‌بینی قیمت بی‌سابقه برای طلا! / طلا بخریم؟

به گزارش  بانک اول طلا در مسیر رشد سالانه ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ قرار دارد که بهترین سال آن از سال ۲۰۲۰ است و حدود ۲۰۶۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود. با توجه به عملکرد شگفت‌آور قوی در سال ۲۰۲۳، شاهد افزایش قیمت‌های بیشتر در سال ۲۰۲۴ هستیم.

طلا در ۴ دسامبر، با شرط کاهش سیاست پولی ایالات‌متحده در اوایل سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح خود یعنی ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و از رکورد قبلی که در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته بود، پیشی گرفت.

این فلز گرانبها در ماه مه امسال و با وقوع بحران بانکی منطقه‌ای ایالات‌متحده، تقریباً به قلمروی ناشناخته تبدیل شد. تا ماه اکتبر، نزدیک به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عقب‌نشینی کرد تا اینکه تحت تاثیر درگیری رژیم صهیونیستی با غزه قرار گرفت.

نظرسنجی رویترز در اکتبر پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در سال ۲۰۲۴ به طور میانگین ۱۹۸۶ دلار و ۵۰ سنت خواهد بود. آنها تا کنون در سال جاری به طور میانگین بالای ۱۹۵۰ دلار بوده‌اند که بالاتر از میانگین سالانه قبلی است. جی پی مورگان در اواسط سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلاست و در کاهش نرخ بهره به اوج ۲۳۰۰ دلاری می‌رسد. یوبی‌اس پیش‌بینی می‌کند در صورت تحقق کاهش‌ها، رکورد ۲۱۵۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۴ به ثبت برسد.

طبق گزارش رویترز، شورای جهانی طلا در چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود پیش بینی کرد که کاهش حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد پایه در بازدهی سررسید طولانی تر، پس از ۷۵ تا ۱۰۰ واحد کاهش نرخ، می‌تواند منجر به افزایش ۴ درصدی طلا شود./ایسنا

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها