شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط ثبت‌نام مسکن ملی را بخوانید

30 دی 1402
 شرایط ثبت‌نام مسکن ملی را بخوانید

سامانه مسکن ملی، جهت پیگیری ثبت نام مسکن ملی، راه اندازی شد.

به گزارش بانک اول سامانه مسکن ملی، جهت پیگیری ثبت نام مسکن ملی، راه اندازی شده و نحوه پیگیری ۱۴۰۲​، به این صورت است که ثبت نام کنندگان، ابتدا باید، وارد سایت مسکن ملی شده و سپس، در بخش ( مشاهده و پیگیری درخواست ها )، با وارد کردن کد ملی و دریافت رمز عبور، اقدام به مشاهده استعلام نتیجه با کد ملی خود نمایند.

سایت ثبت نام مسکن ملی؛ متقاضیان شرکت در این دوره میتوانند با مراجعه به آدرس www.tem.mrud.ir سایت ثبت نام مسکن ملی و ثبت نام در پنجره خدمات هوشمند دولت و مراجعه به بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

سایت ثبت نام مسکن ملی www.tem.mrud.ir و ورود به استعلام مسکن ملی سریع و فوری

ثبت نام مسکن ملی در بازه های زمانی معین و از طریق سامانه www.tem.mrud.ir قابل انجام است.

متقاضیان شرکت در این طرح باید شرایط ثبت نام را داشته باشند و مدارک هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در این سامانه در زمان مقرر ثبت کنند. به این منظور متقاضیان با ورود به سامانه طرح اقدام ملی مسکن می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

مسلمآ آسایش و آرامش در زندگی عوامل مهمی هستند که وجود یا عدم وجود برخی از نیازهای ضروری می تواند آنها را به ارمغان بیاورد و یا سلب کند. نیاز به مسکن یکی از این نیازهای ضروری می باشد که خرید آن با افزایش تورم و نوسانات بازار مسکن کمی دشوار شده است اما دولت اقداماتی در نظر دارد که از این طریق قشر زیادی از مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.

ورود به سامانه طرح اقدام مسکن ملی ۱۴۰۲

اولین قدم ثبت درخواست در سایت ثبت نام مسکن ملی به نشانی tem.mrud.ir در زمان مقرر است. برای این کار در ابتدا باید نکات مهمی را بدانید تا در مراحل ثبت نام به مشکل برنخورید.

افرادی که ثبت نام مسکن ملی را انجام داده اند با مراجعه به این نشانی می توانند از بخش پیگیری ثبت نام مسکن ملی، از آخرین وضعیت ثبت نام خود مطلع شوند. در سایت مسکن ملی می توانید به بخش مشاهده و پیگیری درخواست ها مراجعه کنید و با وارد کردن کد ملی خود نتیجه درخواست ثبت نام مسکن ملی را استعلام بگیرید.

پروسه ثبت نام در سامانه طرح اقدام مسکن ملی ممکن است نیاز به زمان داشته باشد، به علت شلوغی و حجم بالای مراجعین به این سامانه باید به صورت دوره ای سایت را بررسی کنید و یا در ساعاتی مثل اوایل صبح و بامداد اقدام کنید.

علاوه بر این فرآیند بررسی و تایید ثبت نام این سامانه مانند تمام فرآیندهای ثبت نام در ارگان های دولتی برای پردازش اطلاعات به زمان نیاز دارد و شرایط ثبت نام طرح مسکن ملی هر یک از ثبت نام کنندگان باید به صورت جداگانه بررسی شود.

راهنمای ثبت نام در طرح مسکن ملی ۱۴۰۲

در سامانه نهضت مسکن ملی جهت پیگیری ثبت‌نام مسکن ملی با کد ملی و مشاهده نتیجه ثبت نام در طرح باید مدتی صبر کرد. افراد برای مشاهده نتایج نهایی طرح نهضت مسکن ملی باید به آدرس tem.mrud.ir مراجعه کنند.

پس از ورود به سامانه مسکن ملی بخشهای مختلفی در صفحه سایت مشاهده می‌شوند که مهم‌ترین آنها بخش های ثبت نام و پیگیری نتایج ثبت نام می‌باشند. اما در این بخش تنها به ثبت نام در این سامانه خواهیم پرداخت.

در مرحله اول باید آدرس اینترنتی tem.mrud.ir را در مرورگر کروم خود در یک رایانه شخصی وارد کرده و در صفحه باز شده روی “درخواست مسکن کلیک کنید.

در مرحله بعد نیاز است تا بسته به نوع حقیقی و یا حقوقی بودن درخواست خود روی یکی از گزینه های پیش رو کلیک کنید. از آنجا اکثریت عزیزان به عنوان اشخاص حقیقی قصد شرکت در این طرح را دارند در ادامه آموزش روند این مسیر را طی خواهیم کرد.

در صفحه باز شده شما به صفحه ورودی پنجره ملی خدمات هوشمند ملی هدایت میشوید که برای ورود به آن باید شماره تلفن همراه شخصی را وارد کنید که در ادامه قرار است با شماره ملی وی اقدام به ثبت نام کنید. عموما (و نه لزوما) این شخص باید سرپرست خانوار باشد.

ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای مسکن ملی

در مرحله بعد برای متقاضی پیامکی حاوی یک رمز یکبار مصرف ارسال میگردد که باید کد را به دقت در کادر مربوطه وارد کنید.در این مرحله متقاضی باید شماره ملی و تاریخ تولد خود را در کادر های مربوطه مشخص نماید. توجه کنید در صورتی شماره موبایلی که در ابتدای ثبت نام ارائه داده اید به نام این شخص نباشد، اجازه ورود به سامانه به شما داده نمیشود.در این مرحله شما عملا وارد پنجره خدمات دولت مربوط به خود شده اید.

در این صفحه خدمات زیادی به کاربران ارائه می‌گردد اما برای ادامه روند ثبت نام در نهضت مسکن ملی باید روی گزینه پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت راه و شهرسازی کلیک کنید.در آدرس www.tem.mrud.ir سایت ثبت نام مسکن ملی شده در ردیف دوم سه پنل نارنجی رنگ مشاهده میشود که برای ادامه مراحل ثبت نام مسکن مهر یا همان مسکن ملی باید روی گزنه مسکن کلیک کنید.

در مرحله بعد در حال حاضر تنها یک گزینه به نام ثبت نام متقاضیان طرح مسکن مهر کشور وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید.در مرحله پایانی باید در صفحه باز شده استان و شهر محل زندگی خود را انتخاب نمایید. برای این امر دقت داشته باشید که شهر انتخابی شما باید شهری باشد که شما بعنوان بومی در آن شناخته شوید. (طبق قانون شخصی که به مدت ۵ سال و بیشتر در شهری سکونت داشته باشد و بتواند مدارک آن را ارائه دهد، بومی آن شهر محسوب میشود)

از این مرحله به بعد ثبت نام شما از حالت غیر حضوری و اینترنتی خارج میشود و برای ادامه مراحل همانطور که در سامانه به آن اشاره شده باید به صورت حضوری به اداره مربوطه و ارائه مدارک ثبت نام خود را ادامه دهید.

نحوه ثبت نام در سایت در ادامه توضیح داده شد اما جهت پیگیری درخواست باید به بخش (پیگیری و مشاهده درخواست ها) مراجعه کرد و از این طریق به آسانی می توان بدون نیاز به مراجعه حضوری استعلام درخواست ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ را گرفت.

مراحل دریافت مسکن ملی

در بخش قبل به آموزش ثبت نام اینترنتی مسکن مهر یا همان مسکن ملی پرداختیم. اما همانطور که اشاره شد برای ادامه ثبت نام نیاز است به صورت حضوری به مراجع مربوطه یعنی وزارت راه و شهرسازی مراجعه نموده و ثبت نام خود را از آن طریق ادامه دهید.

اما برای اینکه درک درستی از مراحلی که از لحظه ثبت نام تا لحظه دریافت مسکن مهر پیش رو دارید، بد نیست قدم به قدم این مراحل را مرور کنیم. این مراحل به ترتیب زیر هستند.

بررسی شرایط و گذراندن مراحل ثبت نام اینترنتی و محل مراجعه.

مراجعه حضوری به سازمان جهت ثبت نام همراه با تمامی مدارک.

تایید شرایط شما از سوی وزارت راه و شهرسازی جهت شرکت در طرح مسکن ملی (این مرحله بین ۲ تا ۴ هفته زمان میبرد)

تعیین شدن پروژه (محل احداث ساختمان های مسکن مهر) مربوط به شما از طریق سایت.

در این مرحله به طور غیر حضوری و کاملا خودکار بانک مسکن برای شما یک حساب افتتاح میکند.

از این مرحله به بعد شما باید اقساط خود را به طور منظم پرداخت نمایید.

پس از واریز ۷۰% از اقساط مسکن ملی، واحد مسکونی شما مشخص میشود.

در این مرحله قراردادی تحت عنوان “پیش فروش” بین متقاضی و سازنده عقد میگردد.

پس از آن دفترچه اقساط برای شما صادر گشته و باید تمامی اقساط خود را تا ۱۰۰% مبلغ واریز کنید.

در پایان کلید و سند واحد مسکونی به شما تحویل داده خواهد شد.

البته پشت سر گذاشتن هرکدام از این مراحل جزئیات خاصی دارد که اطلاع از آن ها در زمان مواجهه با آن حائز اهمیت است. برای آشنایی با جزئیات روند دریافت مسکن ملی و یا آشنایی با روش های سریع دریافت مسکن مهر با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ در تماس باشید.

شرایط ثبت نام در طرح مسکن ملی

همانطور که در اندیشه معاصر به آن اشاره شد شرکت در این طرح و دریافت مسکن ملی ملزم به داشتن شرایط ویژه ای است که در صورت عدم وجود آن ها متقاضی نمیتواند اقدام به ثبت نام و دریافت واحد کند. شرایط ثبت نام و دریافت مسکن مهر از قرار زیر است:

شخص متقاضی و همچنین هیچ یک از افراد تحت تکفل وی نباید از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۸۴ به بعد مسکن یا زمین مسکونی به نامشان شده باشد.

فرد متقاضی نباید از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بعد از هیچگونه تسهیلات دولتی جهت خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده کرده باشد.

متقاضی باید متاهل و یا زن سرپرست خانوار باشد.

شخص باید حداقل ۵ سال در شهر مورد تقاضا و یا مرکز استان آن شهر سکونت داشته باشد.

حداقل سکونت برای کسانی که از شهر های بزرگ به سایر شهر ها مهاجرت کرده اند تنها ۱ سال است.

کارمندان دولتی با ارائه حکم از دستگاه مربوطه شامل سابقه سکونت نخواهند بود و میتوانند در بدو مهاجرت درخواست مسکن ملی دهند.

علاوه بر این شرایط خاص دیگری برای مشمول شدن دامنه گسترده تری از جامعه در نظر گرفته شده است که ممکن است یکی از آن ها باعث مشمولیت شما در این طرح شود.

آقایان مجرد با سن بیش از ۴۵ سال و بانوان مجرد با سن بیش از ۳۵ سال میتوانند در این طرح ثبت نام کنند.

نخبگان ملی در صورت معرفی از سوی بنیاد ملی امور نخبگان می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

معلولین جسمی و حرکتی بالای ۲۰ سال با ارائه معرفی نامه از سوی سازمان بهزیستی کشور مشمول این طرح خواهند بود.

بیماران خاص طبق ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میتوانند در این طرح شرکت کنند.

ورود به استعلام مسکن ملی سریع و فوری

در قسمت قبل، گفتیم که طرح مسکن ملی، همانند طرح ثبت نام خانه اولی ها، جهت حمایت از قشر کم درآمد برای تهیه مسکن، توسط دولت، راه اندازی شده است و نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی۱۴۰۲​ را از طریق سامانه مخصوص آن، توضیح دادیم. در این قسمت از مقاله، قصد داریم، درباره پیگیری، مشاهده و استعلام نتیجه با کد ملی، در طرح مسکن ملی صحبت کنیم. پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ با کد ملی مطابق مراحل زیر است:

ابتدا، آدرس سامانه ثبت نام مسکن ملی یعنی tem.mrud.ir را جست و جو کرده تا وارد صفحه اصلی سایت شوید.

در مرحله بعد، بر روی قسمت ( مشاهده و پیگیری درخواست ها) کلیک نمایید.

اکنون برای پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲​ با کد ملی، کافی است که کد ملی خود را در فیلد مربوطه وارد کنید تا رمز عبور به شماره همراه شما ارسال شود.

پس از وارد کردن رمز عبور، وارد صفحه اصلی خواهید شد و می توانید نتیجه استعلام نتیجه با کد ملی خود را مشاهده کنید.

اخبار مرتبط
قاليباف با تاكيد بر اينكه مجلس در عين اختلاف سليقه و اختلاف ديدگاه با سياست‌هاي ارزي دولت همراهي كرده است، گفت: همه اختيارهاي موجود در قانون دايمي را به رييس بانك مركزي داديم و هر چه ايشان در جلسه سران قوا بيان كردند قبول كرديم اما شرايط كنوني نشان مي‌دهد كه هم رويكرد اقتصادي و هم رويكرد مديريتي در موضوع ارز دچار اشكال است.
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.
بازار ایران متأسفانه شاهد حضور کالاهای تقلبی در انواع مختلف، ازجمله لوازم آرایشی، شوینده، موبایل، شیرآلات، دلار، زعفران، لپ‌تاپ، عطر و ادکلن و... است.
طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها