دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

وام ازدواج | معرفی شرایط و مدارک مورد نیاز

02 بهمن 1402
وام ازدواج | معرفی شرایط و مدارک مورد نیاز

وام ازدواج

یکی از وام‌هایی که در میان تمام تسهیلات، بیشترین متقاضی را دارد، وام ازدواج است. اکثر جوانانی که به تازگی به خانه بخت رفته‌اند، برای ثبت نام وام ازدواج تلاش بسیار می‌کنند، چرا که میزان بهره آن کم و مدت زمان بازپرداخت آن طولانی مدت است.

شرایط مناسب این تسهیلات باعث شده است تا فشار زیادی برای بازپرداخت آن به وام‌گیرنده وارد نگردد. لطفا برای اطلاع از شرایط ثبت نام این وام و مدارک مورد نیاز، این مطلب از سایت را مطالعه فرمایید.

شرایط دریافت وام ازدواج 

شرایط دریافت وام ازدواج

اولین مرحله برای دریافت تسهیلات ازدواج، ثبت‌نام وام مخصوص ازدواج در سامانه بانک مرکزی است. آدرس این سامانه «ve.cbi.ir» است که شامل تمام بانک‌ها می‌شود. ثبت‌نام از طریق این سامانه کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای از ثبت‌نام‌کنندگان دریافت نمی‌گردد.

اما اخیرا سایت جنوب سافت روند ثبت‌نام را آسان می کند و به صورت 24 ساعته بانک مورد نظر شما را استعلام می گیرد و کد رهگیری شما را دریافت می کند. در هر صورت، بعد از مرحله اول که همان ورود به سایت بانک مرکزی است، مابقی مراحل را به ترتیب زیر انجام دهید:

  • مرحله دوم: لطفا قبل از ثبت‌نام، تمام شرایط و دستورالعمل‌های اخذ وام را مطالعه فرمایید.
  • مرحله سوم: اطلاعات خود را به صورت صحیح وارد نمایید و کد رهگیری دریافت کنید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله باید چند روزی منتظر باشید تا جواب استعلام بانک به شما اعلام گردد.
  • مرحله پنجم: بازگشت دوباره به سایت بانک مرکزی و انتخاب شعبه بانکی که می‌خواهید این تسهیلات را از آن دریافت نمایید.
  • مرحله ششم: ظرف ۱۲ روز فرصت دارید به بانکی که انتخاب کردید مراجعه کنید و مدارک لازم به همراه مدارک ضامن را ارائه دهید.
  • مرحله هفتم: بعد از بررسی‌های بانک و صحت اطلاعات، از سمت سامانه وام ازدواج، وام برای شما واریز خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای تسهیلات ازدواج

  • مهم‌ترین مدرک، اصل و کپی سند ازدواج است.
  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه هر یک از زوجین.
  • اصل و کپی پشت و رو از کارت ملی (افرادی که هنوز کارت ملی دریافت نکرده‌اند، لطفا زودتر اقدام نمایند).
  • اصل و کپی مدارک مورد نیاز ضامن (این مورد ممکن است با توجه به شرایط هر بانکی متفاوت باشد).
  • ارائه آدرس محل سکونت و کد پستی ده رقمی.

ذکر چند نکته مهم در دریافت تسهیلات ازدواج

  • شرط اساسی در دریافت تسهیلات ازدواج این است که هر فردی تنها می‌تواند یکبار از آن استفاده نماید.
  • هر یک از زوجین باید به صورت جداگانه مراحل ثبت‌نام را انجام دهند و برای هر کدام یک وام جداگانه واریز می‌گردد.
  • این وام برای ازدواج‌های دوم و بیشتر نیز مناسب است، به شرطی که قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده باشید.
  • نباید سابقه بدهی به سایر بانک‌ها و چک برگشتی در زمان ثبت‌نام داشته باشید.
  • برای دریافت تسهیلات ازدواج نیازی به داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت ندارید.
  • در حال حاضر با توجه به مبلغ بالای وام، مدت زمان بازپرداخت آن، ده ساله در نظر گرفته شده است و میزان نرخ سود آن، ۴ درصد است.
  • جهت ترویج ازدواج در سنین پایین، برای عروس و دامادهایی که سن آن‌ها کم باشد (مرد کمتر از ۲۵ و زن کمتر از ۲۳ سال)، مبلغ وام بیشتری در نظر گرفته شده است.
  • در صورتی که هر یک از زوجین ایثارگر باشند، میزان وام آن‌ها دو برابر می‌گردد.
  • حداکثر تا ۲ سال از تاریخ عقد فرصت خواهید داشت که برای ثبت نام وام ازدواج درخواست دهید.

بانک‌های ارائه دهنده وام ازدواج

اگر تاکنون به سایت ثبت‌نام این وام مراجعه کرده باشید، قطعا لیست بانک‌هایی که این تسهیلات را ارائه می‌دهند، در همان صفحه اول و در سمت چپ دیده‌اید. این بانک‌ها به صورت اعلام شده در سایت مرکزی عبارتند از:

بانک ملت، بانک کشاورزی، بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک سپه، بانک صادرات ایران، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک گردشگری، بانک دی، بانک قرض‌الحسنه رسالت، پست بانک ایران، بانک پارسیان، بانک سامان، بانک کارآفرین، بانک توسعه تعاون، بانک ایران زمین، بانک پاسارگاد، بانک سینا، موسسه اعتباری نور، بانک توسعه صادرات، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، بانک خاورمیانه، بانک سرمایه، بانک آینده، بانک اقتصاد نوین، موسسه اعتباری ملل و بانک شهر.

چه کاری با وام ازدواج می‌توان انجام داد؟

در ادامه به برخی از موارد اشاره خواهیم کرد.

استفاده از تسهیلات ازدواج برای رهن آپارتمان

مبلغ وام بدون توجه به محل زندگی یا شهر متقاضی پرداخت می‌شود. بنابراین به نفع متقاضیان شهرستانی است. مثلا اگر در شهر تهران، زوجین یکی از مبلغ‌های وام خود را برای رهن آپارتمان کنار بگذارند، می‌توانند یک آپارتمان نقلی و یک خوابه در پایین شهر تهیه نمایند.

اما اگر هر دو مبلغ وام را روی هم بگذارند، شاید موفق شوند که در یک منطقه گران‌تری، آپارتمان رهن کنند. اما با توجه به تفاوت قیمت مسکن در تهران و شهرستان‌ها، زوج‌هایی که در سایر شهرها زندگی می‌کنند، با این مبلغ می‌توانند واحدهای بزرگتر و بهتری را رهن کنند.

استفاده از تسهیلات ازدواج برای خرید خودرو

اگر هر یک از زوجین به فکر تهیه خودرو باشند، با مجموع مبلغ وام ازدواج خود می‌توانند یک خودروی داخلی و ارزان قیمت تهیه کنند. در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو، کوییک دنده‌ای است که تفاوت قیمت آن در ثبت‌نام کارخانه و بازار آزاد نیز یکی دیگر از دغدغه‌های افراد است.

خرید از بازار آزاد باعث پرداخت هزینه بیشتری می‌گردد، از طرف دیگر با توجه به شرایط سخت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو، قرعه‌کشی و انتظار در صف خرید، ممکن است چندین سال طول بکشد تا صاحب خودرو شوید، بنابراین از ارزش مبلغ وام شما بسیار کم می‌شود.

استفاده از تسهیلات ازدواج برای خرید جهیزیه

افزایش قیمت لوازم خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، جارو برقی، مایکروویو و ... باعث می‌شود که عروس خانم با مبلغ وام خود تنها بتواند بخشی از لوازم مهم و ضروری جهیزیه را تامین نماید.

کلام آخر

ما در این مطلب درباره شرایط، مدارک مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات ازدواج و بانک‌هایی که این وام را ارائه می‌دهند، اشاره کردیم. این تسهیلات گرچه می‌تواند جز کوچکی از مشکلات تازه عروس و دامادها را حل نماید، اما کافی نخواهد بود. با توجه به افزایش نجومی قیمت خودرو، مسکن، لوازم خانگی و ...، این مبلغ برای تهیه هر یک از این موارد جوابگو نیست. اگر تجربه‌ای موفق در دریافت این وام و استفاده از آن دارید، لطفا بر

اخبار مرتبط
شاخص های بازار، پرتفوی فرضی هلدینگ های سرمایه گذاری هستند که سرمایه گذاران به عنوان شاخص حرکت بازار از آن ها استفاده می کنند. انواع مختلفی از شاخص های بازار وجود دارد. شاخص‌های بازار نیز برای ایجاد صندوق‌های شاخص استفاده می‌شوند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که به جای انتخاب سهام فردی، سبدی از اوراق بهادار بخرند. در بروکر آرون گروپس یک حساب دمو ایجاد کنید و سرمایه‌گذاری در بازار شاخص‌ها را امتحان کنید. این بازار در کنار بازار ارز دیجیتال، فارکس، طلای آب شده و نفت منجر به تنوع سبد سرمای
ویژگی‌های استیل کوین‌ها کوین‌ها دارای چندین ویژگی کلیدی هستند که به جذابیت و کاربرد آن‌ها در اکوسیستم ارز‌های دیجیتال کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز بهترین استیبل کوین‌ها، ثبات قیمت است که با حمایت یک دارایی ذخیره به دست می‌آید، که نوسان را کاهش می‌دهد
ارز دیجیتال بیت کوین از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون تحول عظیمی را در مبحث ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. ارزش بسیار بالای این کوین در مقابل رقبا آن را به یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری‌‌های خرد و کلان تبدیل می‌کند.
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها