شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط و اقساط وام 100 میلیون تومانی فرهنگیان مشخص شد

02 اسفند 1402
 شرایط و اقساط وام 100 میلیون تومانی فرهنگیان مشخص شد

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، جزییات وام ۱۰۰ میلیونی فرهنگیان را اعلام کرد.

به گزارش بانک اول به گفته مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛ فرهنگیان واجد شرایط مبلغ تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ویژه فرهنگیان را دریافت خواهند کرد.

 چند روز پیش مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام انعقاد تفاهم‌نامه این وزارتخانه با بانک ملی، گفت: براساس این تفاهمنامه ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات مرابحه ۱۲ درصدی به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گفته مقدم‌زاده تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان از این اعتبار به صورت تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: براین اساس ماهانه ۲.۵ درصد از رقم واریزی بابت حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به فرهنگیان پرداخت شود.

معاون رفاه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که این وام نیازی به سپرده‌گذاری از سوی فرهنگیان ندارد و تنها یک ضامن فرهنگی برای پرداخت آن کفایت می‌کند.

وی افزود: سقف باز پرداخت وام بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است؛ امکان دریافت این وام در ۴ استان (اصفهان، قزوین، تهران و شهرستان‌های استان) به صورت غیرحضوری امکانپذیر است.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها