شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

06 اسفند 1402
سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

به گزارش بانک اول  اشکان هراتی با اشاره به  مشمولان صدور صورتحساب الکترونیکی، گفت: بر اساس قانون تسهیل که در دی ماه سال جاری تصویب و نهایی شد، اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.  کسانی که تا سقف 18 میلیارد تومان فروش داشته، یعنی به حدی نرسیده که بتوانند صورتحساب صادر کرده و به بیانی از صدور آن معاف هستند، می‌توانند تا پایان سال 1404 از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند و رسید دستگاه‌های کارتخوان برای این افراد به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

هراتی گفت: بانک مرکزی به موجب قانون تسهیل، فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی در پایان با اشاره به فروشندگان با نرخ مالیات و خدمات ثابت اظهار کرد: اشخاصی می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند که صرفا کالا یا خدمات تک نرخی (با نرخ مالیات بر ارزش افزوده) می‌فروشند و یا کالا و خدمات با نرخ واحدی را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند./تسنیم

اخبار مرتبط
با استناد به مصوبه کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان و تأیید استاندار فارس، ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی استان (مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی و بانک‌ها) از روز شنبه ۶ مرداد تا آخر هفته از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ تعیین شده است و کسری ساعت موظفی به صورت دورکاری و با برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی براساس مقررات، جبران می‌شود. وی افزود: براساس این مصوبه همه دستگاه‌های دولتی به غیر از بانک‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان روز یکشنبه ۷ مرداد تعطیل هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به برنامه ریزی و نظارت
تابستان و گرمای طاقت‌فرسای آن، فصلی است که کولر آبی به عنوان ناجی، خنکای دلچسب را به خانه‌هایمان هدیه می‌دهد. اما گاهی اوقات، این ناجی عزیز دچار افت باد می‌شود و ما را در گرمای طاقت‌فرسا تنها می‌گذارد.در این مقاله، با ارائه راه‌حل‌های طلایی، به شما کمک می‌کنیم تا دوباره شاهد نسیم خنک و دل‌انگیز کولر آبی خود باشید.
مدیرعامل توانیر درباره تعطیلی ادارات دولتی در تهران طی روز شنبه به دلیل گرما توضیح داد.
شرایط بازنشستگی در تعدادی از صندوق‌های بیمه‌ای به‌ویژه سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری دارای تنوع زیادی است و فقط در همین دو نهاد بازنشستگی 28 شکل مختلف دارد. البته بازنشستگی با 30 سال سابقه یا 60 سال سن بیشتر دیده می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها