ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر خوش به سهامداران عدالت/ مرحله سوم سود سهام عدالت واریز می‌شود

28 فروردین 1403
خبر خوش به سهامداران عدالت/ مرحله سوم سود سهام عدالت واریز می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه با شرکت های متخلفی که سود سهام عدالت را در سال گذشته واریز نکردند برخورد می‌شود، خبر از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در نیمه اول امسال داد. 

به گزارش بانک اول؛ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه صف اول با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ سال سختی برای بورس بود، گفت: به واسطه اتفاقات رخ داده و سیاست‌هایی که جهت کنترل تورم و مشکلاتی که در زمینه انرژی داشتیم، محدودیت‌هایی برای تولید شرکت‌ها ایجاد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر صفوف درخواست مجوز برای ارائه خدمات مالی جمع‌آوری شده و به‌صورت روزانه این درخواست‌ها را برای ارائه خدمات بهتر به سهامداران بررسی می‌کنیم و مجوز می‌دهیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.

عشقی ادامه داد: در حال حاضر با توسعه سرمایه‌گذاری‌های غیر مستقیم مواجه هستیم و امروزه بیش از ۵۰ درصد معاملات روزانه مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است‌. اگر بتوانیم همچنان افراد را به سمت سرمایه‌گذاری غیر مستقیم از طریق صندوق‌ها و سبدگردان‌ها سوق دهیم، این منابع به پروژه‌ها منتقل می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: گاهی اوقات در بدنه اقتصادی کشور تصمیماتی بدون در نظر گرفتن اثرات بر سایر بخش‌ها اتخاد می‌شود. وقتی نرخ سود بانکی را به ۳۰ درصد می‌رسانند، این موضوع اثرات جدی بر بازار سرمایه و نرخ تأمین مالی بنگاه‌ها می‌گذارد. همچنین بخشنامه‌هایی که به یکباره ابلاغ می‌شود هم سهامداران را غافلگیر می‌کند که مشارکت مردم با غافلگیر شدن آنها محقق نمی‌شود.

عشقی افزود: تصدی گری دولت در برخی شرکت‌ها و تغییرات ممتد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی، مخاطرات جدی برای شرکت‌ها و امنیت سرمایه‌گذاری دارد.

وی با بیان اینکه برنامه داریم در سال ۱۴۰۳ شرکت‌ها را براساس رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی رتبه‌بندی کنیم، افزود: در حال حاضر شرکت‌های کوچک برای تأمین مالی می‌توانند از سکوهای تأمین مالی جمعی استفاده کنند و برای تأمین مالی ‌های متوسط هم در نظر داریم خطی برای تأمین مالی تعریف کنیم.

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها