شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

شرط بانک مرکزی برای جابجایی پول!

24 خرداد 1401
شرط بانک مرکزی برای جابجایی پول!

به گزارش بانک اول دریافت مدرک برای برای نقل و انتقال پول بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در جهت اجرای قانون مبارزه با پولشویی و الزامات اجرای مصوبات و استانداردهای مرتبط با FATF و امثال این موارد اجرایی شده است.

همچنین نوشتن علت معامله، انتقال پول و توضیح در کنار کلمه بابت… در فرم انتقال وجه آمده است. باید مدرک معامله به بانک ارائه شود.

افراد حقیقی نیز که حساب بانک تجاری دارند، می‌توانند با دریافت شناسه اقتصادی و اتصال حساب بانکی خود از این قانون مستثنی هستند.

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: «در اجرای تکالیف مقرر در جز۳ بند ح تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ به منظور افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی، بانک مرکزی موظف است با تصویب شورای پول و اعتبار برای شفافیت در تراکنش‌های بانکی به صورت یکسان یا متناسب با سطح فعالیت اشخاص حقیقی از نظر عملکرد مالی حد آستانه‌ای را تعیین نماید و انتقال وجه با مبلغ بالاتر از حد آستانه را برای اشخاص حقیقی از طریق کلیه تراکنش‌های بانکی و سایر ابزارهای پرداخت مشروط به درج بابت و در صورت نیاز به ارائه اسناد مثبته کند.»
انتقال وجه تنها با اسناد معتبر

پاسخگوی تلفنی بانک مسکن می‌گوید: بر اساس مصوبه بانک مرکزی برای انتقال پول بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید اسناد معامله‌ ارائه شود. برای مثال پیش فاکتور خرید طلا و خانه.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها