یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

درآمد فرزندان نباید ملاک حذف یارانه بنزینی خانوارها شود

24 خرداد 1401
درآمد فرزندان نباید ملاک حذف یارانه بنزینی خانوارها شود

به گزارش بانک اول به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس  با اشاره به تصمیم دولت در لایحه بودجه سال 99 برای افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان، گفت: با توجه به بالا بودن میزان تورم و مشکلات اقتصادی در کشور، افزایش 15 درصدی حقوق در سال آینده برای کارمندان کم درآمد کافی نیست.

گراف لایحه بودجه 99

افزایش میزان حقوق کارمندان و کارگران باید متناسب با میزان تورم صورت گیرد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم افزایش میزان حقوق کارمندان و کارگران باید متناسب با میزان تورم صورت گیرد، زیرا در شرایط کنونی مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه هستند.

ما به دنبال ارائه پیشنهادی هستیم تا افزایش حقوق برای کارمندان با دریافتی زیر 5 میلیون تومان به صورت پلکانی صعودی باشد و برای کارمندان با دریافتی بالای 5 میلیون تومان، افزایش حقوق به صورت پلکانی معکوس محاسبه شود

عباسی تصریح کرد: در شرایط کنونی ما به دنبال ارائه پیشنهادی هستیم تا افزایش حقوق برای کارمندان با دریافتی زیر 5 میلیون تومان به صورت پلکانی صعودی باشد و برای کارمندان با دریافتی بالای 5 میلیون تومان، افزایش حقوق به صورت پلکانی معکوس محاسبه شود.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 99 باید تصمیم درستی اتخاذ شود تا کارمندان کم درآمد در سال آینده با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو نباشند.

مکانیزم دولت برای پرداخت و عدم پرداخت یارانه معیشتی باید اصلاح شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به عدم پرداخت یارانه معیشتی به برخی از اقشار جامعه به دلیل بالا بودن مجموع درآمدهای خانوار، ادامه داد: به نظر من مکانیزم دولت برای پرداخت و عدم پرداخت یارانه معیشتی باید اصلاح شود، زیرا شاخص های کنونی ملاک درستی برای حذف افراد نیست.

عباسی گفت: در پرداخت یارانه معیشتی و یارانه نقدی به سرپرستان خانوار نباید ملاک را میزان درآمد فرزندان خانوار قرار دارد، زیرا درآمدهای حاصله فرزندان صرفا هزینه خانوار نشده و افراد باید برای تشکیل زندگی و ازدواج نیز پس انداز کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها