پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

زمزمه افزایش کارمزد خدمات بانکی

24 خرداد 1401
زمزمه افزایش کارمزد خدمات بانکی

به گزارش بانک اول، افزایش نرخ کارمزد خدمات، موضوعی است که بانک ها با توجه به گستردگی خدمات بانکی مجازی و افزایش هزینه های شعبه داری مدت هاست به دنبال آن هستند. طبق آمارهایی که ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در سال 96 اعلام کرده، سهم کارمزد از سبد درآمد بانک ها 17 درصد بوده و بانک ها در بخش خدمات خرد زیان ده بوده‌اند. با این اوصاف، بانک مرکزی تاکنون نرخ این خدمات را تغییر زیادی نداده است.
یک مقام مسئول نظام بانکی در این باره، ابعاد بیشتری از درخواست بانک ها را تشریح کرد و گفت: نظام بانکی تلاش دارد بار اصلی افزایش نرخ کارمزد را بر دوش آن دسته از خدمات گیرندگانی بگذارد که به صورت حضوری به شعب بانکی مراجعه می‌کنند؛ البته درخواست افزایش نرخ کارمزدهای بانکی برای ارائه خدمات مجازی و الکترونیکی نیز مطرح است. اما به هر حال بار اصلی این خواسته نظام بانکی، بر دوش افزایش نرخ کارمزد خدمات حضوری است.
وی به افزایش هزینه سربار شعب بانکی در نتیجه رشد خدمات الکترونیکی و کاهش تدریجی مراجعات حضوری اشاره کرد و افزود: از تعداد زیاد باجه‌هایی که در هر یک از شعب در نظر گرفته شده است، در بسیاری از مواقع دو تا سه باجه مشغول خدمات رسانی هستند و به مراجعات حضوری مردم پاسخ می‌دهند. از سوی دیگر، سرقفلی و نرخ ملک شعب بانک ها در بسیاری از موارد آن قدر جذاب است که بانک حاضر نیست آن شعبه را به فروش برساند زیرا خرید و فروش ملک و دارندگی املاک و مستغلات برای سهامداران با توجه به افزایش پایدار نرخ مسکن مهم است.بنا بر این گزارش، به نظر می رسد جرقه درخواست بانک ها برای افزایش کارمزد با اجباری شدن رایگان طرح رمز دوم پویا زده شده است. در این میان، برخی گفته اند نظام بانکی با این شرط وارد همکاری در فرایند ارسال رمز پویا از طریق پیامک شده است که بانک مرکزی به زودی اصلاح نرخ کارمزدهای خدمات بانکی را برای آن ها تایید کند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها