یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

فروش ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال دولت به همه مردم با کد ملی

24 خرداد 1401
فروش ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال دولت به همه مردم با کد ملی

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم شاپور محمدی  در خصوص نظر برخی کارشناسان در مورد آنکه فروش  اموال دولتی در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس خصوصی‌سازی محسوب نمی‌شود گفت، این مسئله شاید بیشتر مردمی سازی باشد چرا که این نوع از سهام به بخش یا شخص خاصی فروخته نمی‌شود وعموم مردم و هرکس با کد ملی خود می‌تواند سهام مشخصی را با تخفیف خریداری کند.

رئیس سازمان بورس گفت: این کار دو مزیت دارد، اول همه مردم می‌توانند در این روند شرکت کنند و در نتیجه یک نوع مردمی سازی صورت می‌گیرد. دوم فروش سهامها با تخفیف است که باعث می شود اگر بازار دچار نوسان شود مردم ضرر نکنند.

به گفته محمدی، این دو مسئله باعث می‌شود فروش سهام اموال دولت در قالب صندوقهای قابل معامله در بورس (ETF) سیاست بهتری باشد.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد، البته این بدین معنا نیست که دولت نمی‌تواند این اموال را به شیوه قبلی به فروش برساند اما این یک سیاست مکملی است در کنار دیگر سیاستهای دولت که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها