شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

کاهش نرخ سود تاثیر چندانی بر جابجایی سپرده‌ها ندارد/ قول بانک‌ها بر رعایت نرخ 15 درصدی

24 خرداد 1401
کاهش نرخ سود تاثیر چندانی بر جابجایی سپرده‌ها ندارد/ قول بانک‌ها بر رعایت نرخ 15 درصدی

 

به گزارش بانک اول اسماعیل للـه‌گانی ، درخصوص کاهش نرخ سود سپرده بانکی به 15 درصد، اظهارداشت: این مصوبه شورای پول و اعتبار بود (مصوبه سال 95) و براساس آن نرخ سود بانکی به 15 درصد باید می‌رسید.

وی افزود: بانک‌ها مدت‌ها این نرخ را رعایت نمی‌کردند اما به تازگی توافق شد که مصوبه شورای پول و اعتبار برای نرخ سود بانکی رعایت شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پاسخ به این سوال که چه شرایطی فراهم شد تا بانک‌ها به این توافق رسیدند، گفت: یکی از بسترهایی که برای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار به‌وجود آمد، کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی به 15-16 درصد بود و همین باعث شد بانک‌ها بتوانند نرخ سود سپرده بلندمدت را در سطح 15 درصد قرار دهند.

وی در واکنش به این پرسش که در سال‌های گذشته معمولا تعداد معدودی از بانک‌ها توافق نرخ سود را رعایت نمی‌کردند و همین باعث شکست توافقات می‌شد؛ آیا این بانک‌ها در توافق جدید نرخ را رعایت خواهند کرد، اظهارداشت: آن بانک‌ها هم قول داده‌اند که رعایت کنند و بالاخره همه بانک‌ها در این زمینه توافق کردند.

للـه‌گانی درخصوص نرخ سود و دامنه آن که برخی شنیده‌ها حاکی‌ست نرخ در دامنه 15 تا 18 درصد قرار دارد، گفت: مصوبه نرخ شورای پول و اعتبار برای نرخ سود 15 درصد است و توافق هم براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بود؛ بنابراین نباید هیچ بانکی بالاتر از آن نرخ سود سپرده تعیین کنند مگر اینکه اوراق گواهی سپرده با نرخ بالاتر (حدود 18 درصد) عرضه کنند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران این سوال را که با کاهش نرخ سود بانکی نگران جابه‌جایی سپرده از بلندمدت به جاری و کوتاه‌مدت نیستید ،اینگونه پاسخ داد: به نظر می‌رسد بازار پول به ثبات نسبی رسیده است و به همین دلیل بعید می‌دانم کاهش نرخ سود تاثیر چندانی بر جابه‌جایی سپرده‌ها داشته باشد./فارس

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها