شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

عرضه صندوق ETF مدیر به بازنشستگان و سایر متقاضیان آغاز شد

24 خرداد 1401
عرضه صندوق ETF  مدیر به بازنشستگان و سایر متقاضیان آغاز شد

به گزارش بانک اول، شریعتمداری در صفحه اینستاگرام خود آغاز عرضه واحدهای این صندوق را خبری خوش برای بازنشستگان برشمرد و نوشت: با عرضه سهام صندوق مدیریت ثروت در فرابورس، در بزرگترین پذیره نویسی اولیه ETF، صدهزار نفر از بازنشستگان، که قبلا ثبت نام کرده اند، سهامدار این صندوق می‌شوند.

وی در ادامه نوشت: ارزش هر واحد این صندوق در فرابورس یک هزار تومان است و تا سقف هزار میلیارد تومان پذیره نویسی خواهد شد.

پذیره نویسی صندوق “مدیریت ثروت” با نماد “مدیر” که از امروز  با ارزش هر سهم یک هزار تومان در فرابورس آغاز و تا ۲۲ مرداد ۹۹ ادامه خواهد داشت، بزرگترین صندوق پذیره نویسی شده در بازار بورس با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیارد تومان در گام اول و در گام بعدی تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

حدود ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری، پیش از این در قالب تسهیلات اعتباری،برای خرید سهام ETF مدیریت ثروت تقاضای خود را ثبت کردند که در زمان پذیره نویسی، این سهام به آن ها واگذار می شود و می توانند مانند سایر متقاضیان به صورت نقدی هم تعداد سهام خود را افزایش دهند.

پیش از این نیز صندوق بازنشستگی کشوری برای عرضه سهام بیمه ملت و همچنین ارائه تسهیلات خرید سهام دارایی یکم دولت اقدامات مشابهی در بازار سرمایه و برای بازنشستگان انجام داده بود.

شایان ذکر است حداکثر تعداد واحد قابل خريداری توسط هر کد معاملاتي حقیقي و حقوقی “نامحدود” اعلام شده است. تمامی بازنشستگان کشوری مانند سایر خریداران سهام، می توانند به تعداد نامحدود و به صورت نقدی از طریق کارگزاری ها اقدام به خرید سهام این صندوق کنند.

طهماسبی مدیرعامل هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری پیش از این با بیان اینکه مشاور این طرح یکی از بهترین و معتبرترین مجموعه های مشاوره حوزه سرمایه گذاری و بورس است، گفت: امیدواریم با کمک مشاور تخصصی و مجموعه ای که این صندوق را مدیریت می کند و همچنین شرایط بازار، شاهد آینده و بازدهی مناسب برای سهام این صندوق و سودآوری مطلوب برای بازنشستگان خریدار سهام و همچنین سایر افرادی که سهام این صندوق را خریداری می کنند، باشیم.

 

اخبار مرتبط
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
وحید حسینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

قرار بود تا 22 پذیرعه نویسی بشه که نشد و در حال حاضر وضعیت سهم و زمان قابل معامله بودن آن اطلاع رسانی نشده لازم است پس از عرضه اینگونه صندوق ها اطلاعات کافی و شفافیت لازم به سرمایه گذاران داده شود و سازمان نسبت به این موضوع جدی تر باشد

داود واهبی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

زمان ثبت سفارش درنمادمدیر کی هست

خیراله گراوند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

گروه پاسخگو درمجموعه ارتباط تلفنی درشماره پاسخگوه ۰۲۱۲۵۰۰ راچون به هیچ تماسی ازسر بی تفاوتی وتوهین به بازنشستگان پاسخگونمی باشندوالکی شماره موردنظرراباگفتن جمله تکراری شمادرنوبت جواب ونفربیستم هستیدمرتب تکرارواگرهم نیمساعت درنوبت بمانی تابه صفربرسد.اوپراتورمذکورمیگویدتمام خطهامشغول است دوباره شماره گیری کنیدواین مرتب تکرارمیکنند.که اگرکسی باشدبااین افرابرخوردکند.دراین ایام که اعصابها خط خطیندخداوندبه آنهااجرمیدهد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها