جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد

03 اردیبهشت 1403
جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: قیمت سهام بورس استقلال و پرسپولیس امروز نهایی شد به طوری که سهم استقلال ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و پرسپولیس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان واگذار می‌شود.

به گزارش بانک اول سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با بخش خبری ۱۴ با بیان اینکه امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه اشتقلال و پرسپولیس در فرابورس ایران به بخش غیر دولتی واگذار شد گفت:  سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم در شرایطی بر روی کار آمد که هر دو باشگاه به دلیل عدم رعایت  برخی از ضوابط کنفدارسیون  دچار محرومیت شده بودند که  در همان سال ۱۴۰۰ با  هماهنگی دستگاه‌ها و کارگروه اجرایی فی مابین وزارت ورزش و جوانان،   سازمان خصوصی وسازی، سازمان بورس و وزارت اقصاد تشکیل شد و اسنفد ماه اولین گام برداشته شد.

به گفته وی  در سه دوره واگذاری‌های انجام شده دولت‌های قبلی برای واگذاری این دو باشگاه تلاششان ناکام ماند.

او گفت: تا اسفند سال ۱۴۰۰،   ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای  افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه  و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود  که مشکلی برای  مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی  از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

خاندوزی بیان کرد: قیمت هر سهم طبق اطلاعاتی که در فرابورس اعلام شد ارزش نهایی سهام این دو باشگاه به ارزش تقریبی ۲ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان،   برای استفلال سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس  امروز نهایی شد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: با توجه به آنکه ۱۰ درصد معامله به صورت تسه نقدی و ۹۰ درصد اقساطی است بخش نقدی آن امروز قطعی شد و بخش اقساطی آن  در طی مهلت ۶ ماه هم از سوی بانک‌ها و هم از سوی شرکت‌های پتروشیمی باید پرداخت شود.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها