شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

الان زمان فروش طلاست یا نگه داشتن آن؟

24 خرداد 1401
الان زمان فروش طلاست یا نگه داشتن آن؟

به گزارش بانک اول به نقل از کیتکو قیمت طلا طی دو هفته اخیر دچار ریزش ها و نوسنات بسیاری شده است. این موضوع تبدیل به یک نگرانی بزرگ میان خریداران طلا شده است که آیا هم اکنون وقت فروش طلا هایشان رسیده است یا بهتر است آن را نگه دارند؟

طی روز های آینده قرار است سران تمام بانک های مرکزی ایالات متحده دور هم جمع شده و درباره برنامه هایشان برای آینده اقتصاد گفتگو کنند.

گری واگنر کارشناس بازار معتقد است که این جلسه می تواند به ضعف بیشتر دلار منجر شده و باعث اوج گیری و به پرواز درآمدن قیمت طلا شود.

وی ادامه داد که من سقوط های اخیر طلا را تنها یک اصلاح قیمت در طلا می دانم و این تصحیح قیمت یک اتفاق بسیار سالم برای بازار است.

طلا در حال حاضر یک روند نزولی داشته و قیمت آن در دو هفته اخیر بسیار کاهش یافته است. به اعتقاد واگنر این کاهش قیمت ها کوتاه مدت بوده و در آینده طلا دوباره به اوج خواهد رسید.

واگنر می گوید که از مارس طلا حدود 600 دلار افزایش قیمت داشته است و وقتی بازار چنین افزایشی را تجربه کند پایین آمدن دویست دلاری امری کاملا طبیعی می باشد.

از نظر واگنر هنوز نه تنها زمان فروش طلا نرسیده است بلکه الان زمان خرید طلا می باشد. او معتقد است که طلا به 2200 یا 2300 دلار خواهد رسید.

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها