جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

7ماده غذایی که معده شما را از کار می اندازند

24 خرداد 1401
7ماده غذایی که معده شما را از کار می اندازند

به گزارش بانک اول معده یکی از حساس ترین و پردردسر ترین اعضای بدن که معمولا رفتار مناسبی با آن صورت نیم گیرد و سریعا در معرض آسیب قرار می گیرد. معده یکی از اعضای بدن است که طیف گسترده ای از بیماری ها را دارد و به راحتی می تواند از کار بیفتد. برای مثال یبوست!

یبوست یک مشکل رایج است که به طور کلی به صورت کمتر از 3بار اجابت مزاج در هفته تعریف می شود.

در واقع حدود27 درصد از بزرگسالان آن را تجربه می کنند و علائم دیگر آن مانند نفخ و گاز را نیز به همراه دارند. هرچه سن شما بیشتر و یا از نظر جسمی غیرفعال باشد احتمال این تجربه بیشتر است.

بعضی از غذاها می توانند به کاهش خطر یبوست کمک کنند در حالی که برخی دیگر باعث بدتر شدن آن می شوند. همانطور که گفته شد معده یکی از اعضایی است که به طور مستقیم با رژیم غذایی ما در ارتباط است و تاثیری مستقیم از آن دریافت می کند در نتیجه کوچک ترین اشتباهی در رژیم غذایی می تواند معده شما را با خطرات جبران ناپذیری مواجه کند.

 

در ادامه 7 ماده غذایی و خوراکی را که باعث یبوست شدید در شما می شوند را معرفی خواهیم کرد.

الکل

غذاهای حاوی گلوتن( گندم، جو، چاودار)

دانه های فرآوری شده(نان سفید، برنج سفید، ماکارانی سفید)

شیر و محصولات لبنی( در برخی افراد)

گوشت قرمز

غذاهای سرخ شده یا فست فود

خرمالو

اخبار مرتبط
فصل بهار، بهترین زمان برای پاکسازی بدن است. در این زمان،‌ بدن‌مان پر از انرژی است و راحت‌تر از هر زمان دیگر می‌توانیم آن را سم‌زدایی و پاک کنیم.
خواص ضد التهابی این نوشیدنی می‌تواند رگ‌های خونی را پاک کند تا فشار کم‌تری به قلب وارد شود. چای شیرین‌نشده، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.
خواص روغن زیتون برای بسیاری از بیماری‌ها و پیشگیری از آنها بسیار موثر و مفید است روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و مصرف مرتب و صحیح آن از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند.
یک گیاه بسیار مفید خودرو در بعضی مناطق ایران وجود دارد که اکنون فصل رویش آن است و مصرف خوراکی به صورت غذا و دارو دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها